728 x 90

ایران – قیام شماره ۶

دومین هفته خیزش آبادان و همبستگی سمنان، کرمانشاه، کازرون، بوشهر، شادگان، ایذه، فسا و نازی آباد تهران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

دومین هفته خیزش آبادان و همبستگی سمنان، کرمانشاه، کازرون، بوشهر، شادگان، ایذه، فسا و نازی آباد تهران

با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست»

 

شامگاه دوشنبه ۹خرداد خیزش مردم آبادان وارد دومین هفته خود شد. نیروی سرکوبگر انتظامی و یگان ویژه با تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت مردم درصدد جلوگیری از تجمع مردم بر آمدند اما جوانان به مقابله و جنگ و گریز با آنها پرداختند.

در نازی آباد تهران جوانان در همبستگی با قیام آبادان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» به خیابان آمدند و با نیروهای سرکوبگر رژیم مقابله کردند. همزمان تماشاچیان در ورزشگاه آزادی تهران فریادهای آبادان آبادان سر دادند.

رژیم آخوندی در وحشت از گسترش قیام همزمان با استقرار نیروهای سرکوبگر در شهرهای خوزستان، صدها تن از جوانان را بازداشت و اینترنت آبادان، اهواز، خرمشهر و سایر شهرهای این استان را قطع یا کند کرده است.

در هشتمین شب قیام آبادان، تظاهرات و تجمعات و مراسم همدردی با مردم این شهر در شهرهای مختلف ادامه پیدا کرد. جوانان کرمانشاه در حمایت از مردم آبادان در خیابانهای شهر تظاهرات کرده و شعار «آبادان تسلیت تسلیت» دادند. در فسا و کازرون مردم مراسم همبستگی با آبادان برگزار نمودند و در بوشهر جوانان با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «آبادان تسلیت تسلیت» و «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست» در خیابانهای این شهر تظاهرات کردند و در برخی مناطق جوانان با آتش زدن لاستیک جاده را بستند. جوانان شادگان با حضور گسترده در خیابانهای این شهر با مردم آبادان ابراز همبستگی نمودند و مردم ایذه در حمایت از آبادان تظاهرات کردند و برخی از جاده‌ها را بستند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰خرداد۱۴۰۱ (۳۱مه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d490773b-93ca-4285-826d-a4bb8b1a815e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات