728 x 90

دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱: استراتژی بمب، موشک و جلاد محکوم به شکست است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۱: استراتژی بمب، موشک و جلاد محکوم به شکست است

شرکت و سخنرانی نمایندگان و هیأت پارلمانی از کانادا، استرالیا، کشورهای اروپایی، عربی و اسلامی

مریم رجوی:
• هدف خامنه‌ای از به‌کار گماردن رئیسی مقابله با قیامهای مردمی و دست باز در برنامه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و ماجراجویی‌های بین‌المللی است
• خامنه‌ای برای تضمین بقای حکومتش در حال ساختن بمب اتمی است. تنها راه جلوگیری اعمال مجدد ۶ قطعنامه شورای امنیت، توقف کامل غنی‌سازی، تعطیل سایت‌های اتمی، بازرسی‌های هر زمان و هر مکان و توقف برنامه موشکی رژیم است. شورای امنیت باید این رژیم را ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار دهد.

اجلاس بزرگ جهانی ایران آزاد، در دومین روز با شرکت ۱۵ هیأت پارلمانی اروپایی، کانادایی و استرالیایی، پنج مقام سابق عربی و هشت هیأت پارلمانی عربی، در مجموع با بیش از ۷۰ سخنران آغاز گردید. این گردهمایی که با حضور خانم مریم رجوی و هزاران تن از مجاهدین در اشرف۳ و از طریق آنلاین با دهها هزار نقطه و تجمعات ایرانیان و حامیان مقاومت در ۱۰۵کشور برگزار گردید.

در این اجلاس هیأت‌های پارلمانی، نمایندگان و منتخبین، از انگلستان، فرانسه، آلبانی، پارلمان اروپا، آلمان، ایتالیا، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئیس، ایرلند، بلژیک، پرتغال، کانادا، استرالیا، اردن، فلسطین، کویت، لبنان، یمن، سودان، تونس، موریتانی، افغانستان و آذربایجان شرکت و سخنرانی کردند.

در این اجلاس هم‌چنین شخصیت‌های برجسته‌یی چون سید احمد غزالی، نخست‌وزیر پیشین الجزایر، جان پری، وزیر سابق جمهوری ایرلند، کیمو ساسی، وزیر حمل و نقل و ارتباطات فنلاند-۲۰۰۲، ادوارد سولنس، وزیر محیط‌زیست ایسلند- ۱۹۹۱، اوفه البک، وزیر فرهنگ دانمارک -۲۰۱۲، آلن ویوین، وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه-۱۹۹۲، اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان-۲۰۱۶، احمد فتفت، وزیر کشور لبنان – ۲۰۰۶، صالح قلاب، وزیر سابق تبلیغات اردن – ۲۰۰۱، عزام‌الاحمد- نماینده سازمان آزادیبخش فلسطین، حاتم السر علی، وزیر بازرگانی سودان، ریتا زوسموت، رئیس سابق مجلس آلمان، آلخو ویدال کووآدراس، معاون پارلمان اروپا (۱۹۹۹-۲۰۱۴)، آنتونیو لوپز استوریز وایت، دبیرکل حزب مردم در اروپا و دلامین ماندلا، فعال حقوق‌بشر و نوه نلسون ماندلا نیز ایراد سخنرانی کردند.

این هیأتها بر همبستگی مردم این کشورها با مقاومت ایران برای آزادی و حاکمیت مردمی تأکید کردند و از برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای یک جمهوری دمکراتیک، صلح‌جو، غیراتمی و مبتنی بر جدایی دین و دولت و حس همجواری تأکید کردند.

 

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سخنان خود به‌کار گماردن رئیسی و تک پایه کردن رژیم را یک آرایش جنگی و سرکوبگرانه توصیف کرد که هدفش از یک‌سو مقابله با قیامهای مردمی و از سوی دیگر داشتن دست باز در برنامه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و ماجراجویی‌های بین‌المللی است. در این راستا رئیسی مطیع‌ترین و سر به راه‌ترین برای خامنه‌ای است. چون جلادترین است. هیچ میدانی برای زاویه گرفتن با خامنه‌ای ندارد. دست او به خون ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ آغشته است که بیش از ۹۰درصد آنها از مجاهدین بودند. این غیر از هزاران اعدام قبلی و بعدی طی ۴۰سال است.

خانم رجوی گفت خامنه‌ای سرنوشت‌اش را به برنامه اتمی گره زده است، افشای برنامه اتمی رژیم از سال۱۳۷۰ تاکنون توسط مقاومت فراتر از اقدامات تمام دولتها و نهادهای بین‌المللی در ممانعت از دستیابی این رژیم به بمب مؤثر بوده است. کنش و واکنش کشورهای غرب با رژیم در دور تسلسلی از فریبکاری و مماشات خلاصه شده است. رژیم فریبکارانه برنامه اتمیش را پنهان می‌کرد و جامعه جهانی می‌خواست با امتیاز و مماشات پروژه اتمی رژیم را متوقف و یا مهار کند. رژیم از معامله اتمی استفاده کرد تا به تجدید قوا و گسترش برنامه‌اش بپردازد. نتیجه این‌که خامنه‌ای در حال ساختن بمب است و از آن دست برنخواهد داشت. هر توافقی هم که امضا کند و هر قولی بدهد، دروغ محض است. در ۲۰سال گذشته هیچ‌یک از سایت‌های یا فعالیت‌های مخفی اتمی را رژیم خودش اعلام نکرده مگر آن‌که قبلاً از سوی مقاومت یا سایر منابع افشا شده باشد.

خانم رجوی افزود از جانب مردم و مقاومت ایران اعلام می‌کنم هر توافقی که بساط غنی‌سازی و سایت‌های اتمی رژیم را کامل جمع نکند و رژیم را به خارج کردن پاسداران از عراق و سوریه و یمن و افغانستان و لبنان وادار نکند، باز هم صلح و آرامش در منطقه و جهان به گروگان گرفته و قربانی می‌شود. هر توافقی که آخوندها را وادار به توقف شکنجه و اعدام نکند، ذره‌یی مشروعیت ندارد. هر چیز کمتر از این در هر لفافه‌یی پیچیده شود قبول کردن فاجعه آخوندهای اتمی است و مردم ایران آنرا نخواهند پذیرفت. آخوندها تنها زبان قاطعیت و قدرت را می‌فهمند. لازمه جلوگیری از دستیابی به بمب اتمی، اعمال مجدد ۶ قطعنامه شورای امنیت، توقف کامل غنی‌سازی، تعطیل سایت‌های اتمی، بازرسی‌های هر زمان و هر مکان و توقف برنامه موشکی رژیم است. شورای امنیت باید این رژیم را ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار دهد.

خانم رجوی اضافه نمود: خامنه‌ای سقوط حکومت‌های عراق و لیبی را این طور جمع‌بندی کرده که بمب اتمی تضمین بقای رژیم است. اما وقتی قیام‌هایی مانند آبان ۹۸ فوران می‌کند، سانتریفیوژها هر کیفیت و کمیتی که داشته باشند، کاری برای خامنه‌ای نخواهد کرد. اراده مردم ایران این است که دیکتاتوری دینی ولایت فقیه، با یا بدون بمب اتمی، سرنگون شود و خواهد شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۰تیر ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc08ed83-8ffe-4538-aa31-76390fc758ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات