728 x 90

دومین جلسه دور دوم دادگاه بین‌المللی آبان در لندن، محاکمه آمران و عاملان سرکوب قیام خونین آبان به اتهام جنایت علیه بشریت

دادگاه بین‌المللی آبان
دادگاه بین‌المللی آبان

دومین جلسه دور دوم دادگاه بین‌المللی آبان در لندن روز شنبه ۱۶بهمن۱۴۰۰ پشت درهای بسته برگزار شد. بنا به اعلام دادگاه بین‌المللی آبان و سازمان «عدالت برای ایران» این دادگاه تا روز یکشنبه ۱۷بهمن ادامه خواهد داشت و برای حفظ امنیت شهود به‌صورت غیرعلنی و تنها با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و بیش از ۱۰۰ شاهد جدید در آن استماع می‌شوند.

روز شنبه در جلسه دادگاه مادر یکی از شهیدان قیام آبان شهادت داد.

نشنال نیوز در مورد جلسه روز جمعه گزارش داد: در دادگاه اعتراضات آبان۱۳۹۸ در لندن یک راننده آمبولانس گفت: تظاهرکنندگان در گوشه خیابان ایستاده بودند که نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی کردند.

وقتی نیروهای امنیتی به روی تظاهر کنندگان آتش باز کردند، محل تظاهرات تبدیل به یک منطقه جنگی شد. این شاهد که در ارتباط ویدئویی با صورت پوشانده شهادت می‌داد گفت: در آبان۱۳۹۸ رانندگان خودروهای خود را خاموش کرده بودند و در گوشه خیابان ایستاده بودند که توسط شبه نظامی مسلح و افسران سپاه پاسداران مورد اصابت قرار گرفتند. آنها هیچ کاری نمی‌کردند، فقط ایستاده بودند. پاسداران بدون هیچ هشداری با کلاشینکف به سمت مردم شلیک کردند. در همان دقایق اولیه، انگار که شاهد یک صحنه جنگی بودم».

نشنال نیوز افزود: دادگاه قبلاً شواهدی در مورد شکنجه گسترده در زندانها و دستگیری مخالفان پس از اعتراضات را استماع کرده است. سازمان دهندگان این دادگاه امیدوار هستند که این اقدام به تحقیقات کامل توسط سازمان ملل متحد و اعمال تحریم‌هایی بر مسببان اصلی منجر شود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e8bb4ba-8d26-47c1-ab17-43e70bacd2d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات