728 x 90

دولت رئیسی، فوق سلطان چاپ پول

چاپ پول در ایران
چاپ پول در ایران

سایت حکومتی انتخاب (۱۸اردیبهشت) با انتشار مطلبی از همتی، رئیس سابق بانک مرکزی رژیم به چاپ بی‌رویه پول توسط دولت رئیسی جلاد اشاره کرد و گفت: «رکورد تاریخی ‏سال۱۴۰۰چاپ پول در دولت سیزدهم ۱۴۲هزار میلیارد تومان شد (به‌رغم ادعای تسویه تنخواه دولت) ‏و شایسته کسب عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید. مشکلات دولت را کاملاً درک می‌کنم، ‏فقط خواستم حامیان و امپراطوری رسانه‌یی دولت هم بدانند تا انشاءالله به ریشه‌های واقعی مشکلات بپردازند».

 

همتی با انتشار ویدئویی با حمله به دولت رئیسی گفت: «همان‌طور که قبلاً پیش‌بینی کرده بودم و هشدار داده بودم متأسفانه دولت سیزدهم رکورد تاریخی چاپ پول را شکست. بر اساس گزارش آماری بانک مرکزی متأسفانه در سال۱۴۰۰ دولت سیزدهم با ۱۴۲هزار میلیارد تومان چاپ پول شایسته عنوان فوق سلطان چاپ پول گردید.

بنده به مشکلات دولت واقف هستم و می‌دانم مشکلات بزرگی دارد. فقط این مطالب را عرض کردم از آن جهت که حامیان جناب رئیسی و امپراطوری رسانه‌یی ایشان دست از فرافکنی بردارند و به جای این حرف‌ها ریشه مشکلات را بررسی و شناسایی کنند و بدانند پشت‌پرده گرانی‌ها همین عوامل است».

 

آخوند رئيسی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در نشست باصطلاح هم‌اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی گفته بود: «در آغاز فعالیت دولت با کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بودیم و حتی پول کافی برای پرداخت حقوق مرداد ماه کارکنان دولت موجود نبود. دولت اما برای رفع این مشکلات اقدام به استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول نکرد».»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01e7bbc7-5e95-4c5e-92fc-e877c5db242f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات