728 x 90

جرمی هانت: اگر رژیم ایران نفت‌کش ما را آزاد نکند با عواقب سختی مواجه خواهد شد

توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران
توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران

دولت انگلستان اعلام کرد به‌طور اضطراری به‌دنبال اطلاعات بیشتر در مورد یک نفتکش انگلیسی است که به‌طور ناگهانی تغییر مسیر داده و به سمت آبهای ایران روانه شده است.

رسانه‌های خبری از امکان ربوده شدن این کشتی توسط رژیم ایران خبر دادند.

اسم این کشتی استنا ایمپرو است و مقصدش عربستان سعودی بوده است اما به‌طور ناگهانی خطوط کشتیرانی در آبهای بین‌المللی در تنگه هرمز را ترک کرده و اطلاعات ردیابی نشان می‌دهد که به سمت شمال و به سوی جزیره قشم که محل یکی از پایگاههای دریایی پاسداران است تغییر مسیر داده است.

دولت انگلستان اعلام کرد در حال بررسی وضعیت از این واقعه است.

رسانه‌های خبری گزارش دادند این واقعه در روزی اتفاق می‌افتد که مقامات جبل‌الطارق توقیف تانکر رژیم ایران را یک‌ ماه دیگر تمدید کرده است.

در همین حال سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌یی به ربودن این نفتکش اعتراف کرد و مدعی شد این کشتی انگلیسی را به‌دلیل نقض قوانین بین‌المللی توقیف کرده است.

دقایقی بعد از انتشار خبر ربوده شدن کشتی استنا ایمپرو رسانه‌های خبری از ربوده شدن کشتی دوم انگلیسی در خلیج‌فارس به‌نام مسدر(Mesdar) گزارش دادند.

 

در پی ربودن کشتی انگلستان توسط سپاه پاسداران، جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان به رژیم ایران هشدار داد و گفت: اگر رژیم ایران نفت‌کش ما را آزاد نکند عواقب سختی برای آنها وجود خواهد داشت.

جرمی‌ هانت گفت: این کشتی تحت محاصره چهار قایق و یک هلیکوپتر درآمد.

کمیته اضطراری دولت بریتانیا، کبرا، برای دومین بار در روز جمعه برای بحث درباره این تحولات تشکیل جلسه داده است.

وزیر خارجه انگلستان گفت: "ما کاملاٌ واضح می‌گوییم که اگر این وضعیت فوراً حل نشود، پیامدهای جدی خواهد داشت."

 

خبرگزاری رویترز با اشاره به ربودن نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران گفت: این نفتکش عازم بندری در عربستان سعودی بود بعد از عبور از تنگه هرمز به ناگهان مسیر خود را تغییر داد.

به گفته رویترز افراد مسلح به عرشه کشتی دوم نیز وارد شدند ولی بعداً اجازه دادند این کشتی به سفر خود ادامه دهد.

 

دونالد ترامپ روز جمعه گفت: رژیم ایران با توقیف کشتی‌ها چهره واقعی خودش را نشان می‌دهد و ایران به زحمت زیادی افتاده چون که اقتصادش با تحریم‌ها فلج شده است. وی همچنین گفت رژیم ایران هیچ چیزی جز دردسر نیست.

گرت مارکیس سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایالات متحده به همکاری با متحدان برای دفاع از امنیت و منافع‌مان در مقابل رفتار بدخواهانه رژیم ایران، ادامه می‌دهد.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85bbb0ca-877a-4070-8005-1620e19086bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات