728 x 90

دولت آمریکا علیه عملیات سایبری رژیم ایران «دستورالعمل فوری» صادر کرد

هکر
هکر

دولت آمریکا با صدور دستورالعملی فوری از ادارات و مراکز این کشور که در حوزه‌های غیرمرتبط با امنیت ملی فعال هستند، خواست اقدامات لازم را جهت محافظت از شبکه‌های کامپیوتری خود انجام دهند. این حملات سایبری به رژیم ایران نسبت داده شده است.

 

روزنامه واشنگتن پست روز ۳بهمن ۹۷ در گزارشی نوشت: بر اساس این دستورالعمل که از سوی کریستوفر کربز، رئیس بخش امنیت سایبری و زیرساختهای وزارت امنیت داخلی منتشر شده است، شاخه‌های اجرایی برخی آژانس‌ها تحت تاثیر این عملیات قرار گرفته و ترافیک وب و ایمیل آنها رهگیری شده است.

 

این عملیات «سامانه نام دامنه» اینترنتی یا همان «دی ان اس» (DNS) را هدف می‌گیرد که یک بخش ابتدایی، اما کمتر شناخته شده، شبکه‌های کامپیوتری است و نام دامنه را به نشانی آی پی ترجمه می‌کند.

 

عملیات سایبری مذکور نخستین بار در پاییز و پس از آن شناسایی شد که شرکتهای امنیت سایبری «سیسکو» و «فایر آی» متوجه فعالیتهای مشکوک دی ان اس‌ها در خاورمیانه شدند و «فایر آی» آن را به ایران نسبت داد.

 

توییتر که یکی از بزرگترین پلتفرمهای شبکه اجتماعی در جهان را دارد، در ۳۰ مرداد ۹۷ در دوازدهمین گزارش شفاف‌سازی‌اش اعلام کرد که از ماه اوت سال ۲۰۱۵ تا دسامبر سال ۲۰۱۷میلادی، ۱.۲میلیون حساب کاربری و اکانت در توییتر با محتوای تروریستی و ترویج اقدامات خشونت‌آمیز، بسته شده یا به‌حالت تعلیق درآمده‌ است.

شرکت توییتر گفت در شش ماهه پایانی سال ۲۰۱۷میلادی، ۲۷۴هزار و ۴۶۹اکانت و حساب کاربری به‌خاطر ترویج خشونت و اقدامات تروریستی، مسدود شده است. بسیاری از این حسابهای مسدود شده ایرانی بوده‌اند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس‌بوک به خبرنگاران گفت: برای فیس‌بوک مهم است که دولتها برای مقابله با محتواهای مشکوک ابزارهای خود را توسعه دهد.

فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در سال ۲۰۱۶ موافقت کرده بودند تا نوشته‌ها و سخنان نفرت آمیز را طی۲۴ساعت حذف کنند. مقولاتی که شامل سیاست حذف این شبکه‌ها می‌شود حوزه نژادپرستی، محتوای غیرقانونی و خشونت‌آمیز را هم شامل می‌شود.

شرکت امنیت سایبری «فایر آی» هم نوشت، شبکه مرتبط با رسانه‌های دولتی ایران در ضدیت با عربستان سعودی، اسراییل و حمایت از گروه‌های تند رو فلسطینی و توافق هسته‌یی فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کردند.

در همین رابطه بخش ایمنی شبکه اجتماعی توئیتر نیز اعلام کرد که ۲۸۴حساب کابری را که اقدامات «مخدوش سازی همآهنگ» داشته‌اند را مسدود کرده است.

 

جواد لاریجانی از معاونان قضاییه خامنه‌ای روز ۱۷دی۹۷ به سوء‌استفاده حکومت آخوندی از شبکه‌های اجتماعی برای پیش بردن اهداف این دیکتاتوری تروریستی از جمله در رابطه با کشورهای منطقه اذعان کرد. وی با اشاره به بسته شدن هشت هزار حساب توئیتری ماشین سایبری رژیم آخوندی توسط مؤسسه توئیتر گفت: یعنی ما امروز مواجه بایک وضعیتی هستیم که بهمن وار چیزهایی که لیبل اطلاعات دارند جلوی اطلاعات را می‌گیرند این کاملا ضد حقوق‌بشر است ما اتفاقاً در همین مورد به کمیته مربوطه در سازمان ملل چندین پیشنهاد دادیم حالا این یک قسمتش است از آن قسمت دیگه‌اش را بگویم تقریباًً حدود هشت هزار کاربر ما به‌علت این‌که مسائل یمن را می‌نوشتند از توئیتر و امثال اینها اخراج شدند.

شایان ذکر است که در روز ۲۵مهر ۹۷، شرکت توئیتر یک میلیون و صدهزار از توئیتهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران را منتشر کرد که قبلاً حسابهایشان به‌دلیل سوءاستفاده همآهنگ بسته شده بود.

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌یی در تاریخ ۸آبان ۱۳۹۷ تحت عنوان توئیتهای افشا شده، زمینه‌سازی آخوندها برای تروریسم علیه مقاومت نوشت:

انتشار بخشی از توییتهای ماشین سایبری رژیم آخوندی از سوی مؤسسه توییتر، بار دیگر این حقیقت را که مقاومت ایران همواره تأکید کرده است به اثبات رساند که منشأ‌ اصلی هر گونه خصومت و شیطان‌سازی علیه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران فاشیزم دینی است. رژیمی که تنها راه نجات خود را از سرنگونی محتوم، نابودی همین مقاومت می‌داند.

این توییتها که از ابتدای سال ۲۰۱۸ یعنی بلافاصله پس از شروع قیام ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته است، نشان می‌دهد که رژیم آخوندها به موازات تشدید سرکوب در داخل ایران، تلاش کرده است با افزایش چشمگیر در ابعاد شیطان‌سازی و دروغپردازی، در خارج از مرزهای ایران نیز برای تروریسم علیه مقاومت زمینه‌سازی کند.

۱-در ماه شهریور شرکت توییتر ۷۷۰حساب توییتری متعلق به رژیم ایران را بست و اعلام کرد که آنها حسابهای جعلی جهت تبلیغات دولتی و پخش اطلاعات و تبلیغات دروغ است. همزمان شرکتهای فیس‌بوک و اینستاگرام و گوگل نیز حسابهای مشابه مربوط به رژیم ایران را بستند. شرکت توییتر در ۱۷اکتبر ۲۰۱۸، توییتهای این ۷۷۰حساب را که ۱،۱۲۲،۹۳۶عدد می‌شد همراه با عکسها و فیلمهایی که ضمیمه توییتها بود، به‌صورت سرجمع منتشر کرد.

۲-هر چند توییتر آن دسته از حسابهای رژیم را بسته است که اساساً درصدد دخالت و تأثیرگذاری در انتخابات آمریکا بوده‌اند، اما در این میان شمار قابل توجهی از این توییتها به پخش اطلاعات دروغ و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران اختصاص یافته است. حسابهای بسته شده البته بخش ناچیزی از ماشین دروغ پردازی و فریبکاری رژیم را برملا می‌کند. وانگهی توییتهای افشا‌ شده عینا در بسیاری دیگر از حسابهای توییتری رژیم آخوندی موجود است که هم‌چنان فعال هستند و بسیاری از آنها کماکان وانمود می‌کنند که ارتباطی با رژیم ایران ندارند.

۳-بیشترین بخش از توییتهایی که به سازمان مجاهدین مربوط می‌شود به زبان فارسی و سپس به زبانهای انگلیسی، عربی، اسپانیولی، فرانسوی، آلبانیایی و پشتو است. این توییتها از سال ۲۰۱۲شروع شده و سپس در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ابعاد کلان پیدا کرده است. به‌نحوی که تعداد توییتهای ۲۰۱۸از جمع توییتهای منتشر شده در ۶سال قبل بیشتر است.

۴-توییتهای افشا‌ شده این حقیقت را به‌خوبی روشن می‌کند که رژیم برای قالب کردن دروغهایش از پوشش خبرنگاری و ”خبرنگاران دوست“ استفاده می‌کند. واشنگتن پست ۱۷اکتبر نوشت: ”اطلاعات جدید توییتر نشان می‌دهد که (کاربران رژیم) ایران تحت عنوان خبرنگاران خارجی خود را پنهان کرده بودند تا پیامهای سیاسی را در اینترنت پخش کنند“.

از این پیشتر، مجاهدین در نامه‌های ۱۰و ۱۳اوت به کانال ۴تلویزیون انگلیس و در نامه ۲۲اوت ۲۰۱۸ به الجزیره انگلیسی و همچنین در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورا به تاریخ ۱۹سپتامبر سناریوهای کثیف دیکته شده از سوی وزارت اطلاعات به شبکه ”خبرنگاران دوست“ را با جزئیات و همراه با اسناد و مدارک و اسامی مستخدمان بکار گرفته شده فاش کرده بودند.

دژخیم فلاحیان وزیر پیشین اطلاعات آخوندها در ۱۸تیر ۱۳۹۶ در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود: «وزارت اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات، پوشش لازم دارد چه در داخل چه در خارج. ما یک مأمور اطلاعاتی را نمی‌فرستیم آلمان یا آمریکا بگوید من از وزارت اطلاعات هستم پوشش کارِ بازرگانی یا خبرنگاری لازم است».

۵-در توییتهای افشا‌ شده رژیم علیه مجاهدین دست کم از ۷۰هشتگ استفاده شده است. رژیم متناسب با فعالیتهای مقاومت و متناسب با نیازهایش در هر مقطع حسابها و هشتگهای مختلفی را تولید کرده است. به‌عنوان مثال، هشتگ های#BanTerrorOrg (سازمان تروریستی را ممنوع کنید)، #BanMEK (سازمان مجاهدین را ممنوع کنید)،#IranHatesMEK (ایران از سازمان مجاهدین نفرت دارد) و#No۲MEK (نه به سازمان مجاهدین) قبل از برگزاری گردهماییهای سالانه مقاومت توسط ماشین سایبری رژیم تولید شده بود. رژیم در بسیاری موارد تلاش می‌کرد چنین وانمود کند که این هشتگها توسط کاربرانی تولید شده است که هم با رژیم و هم با مقاومت ایران مخالف هستند! این همان ترفند مرسوم اطلاعات و سپاه سایبری آخوندها و مزدوران و سلولهای خفته و بیدار نظام برای رد گم کردن و این ادعاست که گوئیا مجاهدین بی‌حساب و کتاب هر کس را که مخالف آنها باشد اطلاعاتی قلمداد می‌کنند!

۶-رژیم آخوندها علاوه بر شبکه ” خبرنگاران دوست“ و مزدوران لو رفته و پیشانی سیاه، به‌طور تمام‌عیار ماشین سایبری خود را بر روی مجاهدین و قرارگاه اشرف۳در آلبانی فعال کرده است.

همان‌طور که مسئولان مؤسسه توییتر در ۲۵مهر (۱۷اکتبر ۲۰۱۸) اعلام کردند ”عملیات اطلاعاتی و رفتار همآهنگ شده دروغپردازی تمام نشده است“. رژیم آخوندی برای ادامه سلطهٔ ننگین خود و به منطور زمینه‌سازیهای تروریستی از هیچ‌گونه فریب و تقلب و سوء‌استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دیگر خدمات اینترنتی فروگذار نمی‌کند. هنوز بخش اعظم حسابها و صفحات و سایتهای رژیم و پاسداران و شکنجه‌گرانش که خود را کاربران معمولی یا مخالفان رژیم جا می‌زنند، به کار مشغول است.

دست آلوده و ننگین فاشیسم دینی باید از فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و همچنین از گوگل و ویکی‌پدیا کوتاه شود.

حسابهای تولید شده توسط رژیم آخوندی تحت هر نام و هر عنوان باید افشاء و بسته شود.

نباید اجازه داد رژیم ملایان اینترنت را برای زمینه‌سازی تروریسم و اهداف ضدانسانی به کار بگیرد.

 

خبرگزاری رویترز نیز در یک گزارش ویژه از لندن و واشنگتن درباره کارزار اطلاعات گمراه‌کننده در سطح جهانی از جانب رژیم ایران که در تاریخ ۷شهریور ۹۷ تحت عنوان عملیات نفوذ رژیم ایران بزرگتر، مستمر و جهانی می‌شود اعلام کرد: یک عملیاتٍ نفوذٍ رژیم ایران برای هدف قرار دادنٍ کاربران اینترنت در سراسر جهان را پیدا کرده است، که به‌طور قابل توجهی بزرگتر از آن چیزی است که قبلاً مشخص شده بود.

این شامل،شبکه گسترده‌یی از وب سایتهای ناشناس و حسابهای رسانه‌های اجتماعی، به ۱۱زبان است.

فیس بوک و شرکتهای دیگر در هفته گذشته اعلام کردند که، چندین حساب رسانه‌های اجتماعی و وب سایتهایی را پیدا کرده‌اند که بخشی از یک پروژه ایرانی هستند، که مخفیانه بر افکار عمومی سایر کشورها،تأثیر می‌گذارند.

اکنون تحلیلگران رویترز ۱۰سایت دیگر و دهها حساب رسانه‌های اجتماعی را در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و یوتیوب، شناسایی کرده‌اند.

شرکت امنیت سایبری مستقر در ایالات متحده (فایر آی FireEye) و شرکت اسراییلی (کلیر اسکای ClearSky) بر پایه بررسی یافته‌های رویترز، اعلام کردند، شاخصهای فنی وب سایتهای تازه شناسایی شده و حسابهای رسانه‌های اجتماعی وابسته به آی یو وی‌ ام IUVM (اتحادیهٍ بین‌المللی رسانه‌های مجازی)، قسمتی از همان کارزار،و بخشی از همان سایتهایی بودندکه هفته گذشته،توسط فیس‌بوک و توییتر بسته شدند.

آی یو وی‌ ام IUVM که محتوای رسانه‌های دولتی ایران و دیگر رسانه‌ها یی را که در راستای (منافع) دولت تهران است به اینترنت (ارسال) می‌کند، اغلب منبع اصلی اطلاعات را مخفی می‌کند.

این منابع شامل پرس تی ویPress TV، خبرگزاری فارس و تلویزیون المَنار مربوط به حزب‌الله لبنان می‌شوند که مورد حمایت رژیم ایران است.

این شبکهٍ گسترده از اطلاعات گمراه‌کننده نشان می‌دهد که چگونه،چندین گروه وابسته به حکومت ایران، برای اغفال کاربران و برنامه‌های ژئوپلیتیک خود، از رسانه‌های اجتماعی بهره می‌گیرند، و این برای شرکتهای فناوری بسیار سخت است که از دخالت سیاسی در سیستم عامل خود، محافظت کنند.”

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c2d8cad-11e4-425c-a207-e8407a6ec49f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات