728 x 90

دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا اعدام یکی از زندانیان قیام توسط رژیم ایران را به‌شدت محکوم می‌کند

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا

بروکسل - ۹دسامبر ۲۰۲۲

از شنیدن خبر اعدام محسن شکاری ۲۳ساله که در سحرگاه پنجشنبه ۱۷آذر ۱۴۰۱ توسط رژیم ایران به‌دار آویخته شد، مات و مبهوت شدیم.

محسن شکاری یکی از جوانان قیامی بازداشتی بود که توسط دادگاه انقلاب اسلامی در تهران به اتهام محاربه یا «دشمنی با خدا»، محکوم و توسط رژیم ایران اعدام شد.

ماشین اعدام رژیم ایران به‌راه افتاده است و جنایت دیگری علیه بشریت در راه است. رژیم اعلام کرده است که قصد دارد به اعدام سایر معترضان زندانی نیز ادامه دهد.

ما نباید اجازه دهیم قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ تکرار شود.

بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، اپوزیسیون ایران از این پیش‌تر اعلام کرده است که از آغاز اعتراضات سراسری تاکنون بیش از ۷۰۰ معترض کشته و بیش از ۳۰۰۰۰نفر بازداشت شده‌اند.

اکنون بر جامعه بین‌المللی، به‌ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن است که برای جلوگیری از جنایت دیگری علیه بشریت اقدامات فوری انجام دهند.

مردم ایران سزاوار زندگی در آزادی هستند و در حالی که اعتراضات وارد چهارمین ماه خود شده است، ما باید از همین حالا وارد عمل شویم.

ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که رهبری فشار بر ایران برای توقف اعدامها و آزادسازی فوری همه بازداشت شدگان قیام را به‌دست بگیرد.

در آستانه نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، وقت آن رسیده است که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) و وزارت اطلاعات (MOIS) را به‌عنوان نهادهای تروریستی لیست‌گذاری کرده و دیپلماتها و عوامل رژیم ایران باید از تمام کشورهای اتحادیه اروپا اخراج شوند.

 

ما درخواست روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا را تکرار می‌کنیم که گفت: «اکنون زمان اعمال تحریم‌های هدفمند بیشتر فرا رسیده است. هیچ کار معمولی به روال سابق با رژیم ایران وجود ندارد».

ما به حمایت از مردم ایران که انتظار دارند جهان در کنار آنها بایستد، ادامه خواهیم داد.

دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/837281eb-6f81-4cb3-a67e-95cbb057b471"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات