728 x 90

دوره‌گردی جواد ظریف و عراقچی برای گدایی مذاکره با کشورهای همسایه

ظریف و عراقچی
ظریف و عراقچی

جواد ظریف وزیر خارجه حکومت آخوندی و عراقچی، معاون او برای گدایی مذاکره با کشورهای همسایه به دوره‌گردی خود شدت دادند.

جواد ظریف در سفر به عراق گفت رژیم آخوندی از همه پیشنهادات گفتگو و تنش‌زدایی استقبال می‌کند و پیشنهادات مختلفی در مورد امضای معاهده عدم تعرض با همه کشورهای خلیج‌فارس ارائه کرده است.

 

وزیر خارجه رژیم همچنین از طرف آخوند روحانی از برهم صالح برای سفر به ایران، دعوت کرد.

 

جواد ظریف که قبل از عراق به پاکستان رفته بود در آستانه سفر خود پیشنهادهای مشکوک اقتصادی به پاکستان ارائه داد و از جمله گفت: مردم و مسؤلان چابهار مصرانه معتقدند که چابهار و گوادر در پاکستان بنادر مکمل یکدیگر هستند.

هم‌اکنون بندر چابهار که تقریباً در ۱۰۰کیلومتری بندر گوادر در پاکستان است، در یک اقدام وطن‌فرو شانه تحت عنوان توسعه به هند واگذار شده است.

 

وزیر خارجه حکومت آخوندی به‌دنبال اظهارات مقامات آمریکا در مورد مسئولیت سپاه پاسداران در تخریب کشتی‌های نفتکش فجیره، در واکنشی هراسان گفت: این اظهارات آمریکا برای صلح جهانی فوق‌العاده خطرناک است...آمریکا با طرح چنین اتهاماتی قصد دارد سیاست‌های خصمانه خود در خلیج‌فارس را توجیه کند».

 

عباس عراقچی معاون ظریف روز یکشنبه وارد عمان شد که سابقه میانجی‌گیری میان رژیم و آمریکا را دارد. وی پس از دیدار با بن علوی وزیر خارجه عمان گفت: ما برای برقراری روابط متوازن با تمامی کشورهای منطقه خلیج‌فارس آمادگی داریم.

 

وزیر خارجه عمان نیز گفت که شرایط منطقه خطیر است و همه طرفها باید خویشتنداری کنند.

عباس عراقچی قرار است پس از عمان به کشورهای کویت و قطر نیز سفر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbfd8202-de1f-4390-ad9d-0c1d32fa65ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات