728 x 90

دورترین قاره‌ٔ جهان به صف حمایت کنندگان می‌پیوندد

پارلمان ایالتی نیوساوت ولز در استرالیا
پارلمان ایالتی نیوساوت ولز در استرالیا

روز به روز طول و عرض جغرافیایی حمایت از مردم و مقاومت ایران گسترده‌تر می‌شود و این بار دورترین قاره جهان نیز با مردم ایران هم‌صدا شد. این حمایت شامل یک طرح پارلمانی از ایالت نیوساوت ولز در استرالیا است که در آستانه سالگرد قیام ۱۴۰۱ به موضوع «حقوق بشر در ایران» پرداخته است. طرحی که توسط سه حزب پارلمان این ایالت شامل حزب کارگر، حزب لیبرال و حزب سبزها مورد تأیید و تصویب قرار گرفته است.

نیوساوت ولز پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیاست که حدود یک‌سوم کل جمعیت این کشور را در خود جای داده است. مرکز آن نیز سیدنی بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین شهر استرالیاست بنابراین می‌توان گفت با تصویب این طرح سه‌حزبی، حداقل یک‌سوم از مردم این کشور پهناور، فریاد آرمان‌خواهی و آزادیخواهی مردم و جوانان ایران‌زمین را شنیده و به حمایت از ان برخاسته‌اند.

 

هدف از طرح ایالتی نیوساوت ولز

نفر اصلی و آورنده این طرح به پارلمان ایالتی آقای کامرون مورفی، معاون سخنگوی حزب حاکم کارگر است و هدف از این طرح را حمایت از مردم ایران به‌ویژه زنان و تأیید برنامه ده‌ماده‌ای خانم رجوی ذکر کرده است: ما با این طرح حمایت‌مان را از مردم ایران و به‌ویژه زنان ایران نشان می‌دهیم... برنامه ۱۰ ماده‌یی در رد حاکمیت مطلقه فقیه، آزادی بیان و احزاب سیاسی و اجتماعات، جدایی دین از دولت، مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، نظام حقوقی مستقل و خودمختاری ملیتها در ایران را تصریح می‌کند.

وی مواد اصلی طرح را این‌چنین می‌شمارد:

«۱-این مجلس از زمان اعتراض مسالمت‌آمیز مردم ایران در مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه در کنار مردم ایران ایستاده است

۲-این مجلس از تحقیقات مستقل ملل متحد در مورد نقض حقوق‌بشر و تحریم‌های کشورهای مشترک‌المنافع علیه مسؤلان آن حمایت می‌کند

۳- این مجلس طرح ۱۰ ماده‌یی شورای ملی مقاومت ایران برای آینده ایران را تأیید می‌کند.

همکار و هم‌حزبی وی یعنی آقای مارک بوتیجیج نیز می‌افزاید که «طرح مصوب تأیید می‌کند که این مجلس و مردم نیو ساوت ولز در کنار مردم ایران که برای آزادی مبارزه می‌کنند ایستاده‌اند. ما سرکوب وحشیانه اعتراضات توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنیم».

دیگر عضو این پارلمان، خانم کیت فائرمن از حزب سبزهاست که وی نیز پیوستن به این طرح را از افتخارات خود دانسته و می‌گوید: «مفتخرم که نام خود را در بیانیه حمایت از مقاومت زنان ایران قرار داده‌ام و به بیش از ۳۶۰۰پارلمانتر و ۱۲۴رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین پیوسته‌ام و از برنامه ۱۰ماده‌یی برای یک جمهوری آزاد و دموکراتیک همراه با برابری زن و مرد در همه پهنه‌ها حمایت کرده‌ام». هم‌حزبی وی، ابیگایل بوید نیز با تمجید از این طرح، معتقد است که «سبزها در سراسر کشور و در پارلمان فدرال، همیشه و همیشه از مردم ایران دفاع کرده و از پایان دادن به‌خشونت حمایت کرده‌اند».

حزب لیبرال هم در این حمایت ارزشمند بی نصیب نبود و خانم جکی مانرو از این حزب، ارزش‌ها و آرمانهای مردم ایران را که در طرح مندرج شده است، «ارزشهای اصلی» دانست که در «سراسر جهان ارج گذاشته» می‌شود: «من از این طرح حمایت می‌کنم و از کامرون مورفی گرامی به‌خاطر آوردن آن به‌این مجلس تشکر می‌کنم. این بیانگر برخی از ارزش‌های اصلی است که ما در استرالیا مورد احترام می‌دانیم که باید نه فقط در این ایالت بلکه در سراسر جهان ارج گذاشته و به‌رسمیت شناخته شود».

 

آکسیون هواداران مقاومت در سیدنی استرالیا

هم‌زمان با تصویب این طرح پارلمانی در نیوساوت ولز، هموطنان حامی مقاومت ایران نیز خیابانهای مرکز ایالت را به محلی برای افشای جنایات رژیم علیه مردم ایران تبدیل کردند. این شورش‌یاران همان کسانی هستند که با وجود همه مشکلات خود در غربت، اولویت را به هم‌میهنانشان در میهن اشغال‌شده داده و از زندگی راحت خویش برای آزادی مردم ایران چشم پوشیده‌اند. این اشرف‌نشانها همان کسانی هستند که مقدمات تصویب این‌چنین طرح‌های پارلمانی را مهیا می‌کنند. شب و روز در حال ملاقات با مردم و نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی و مشغول افشاگری و اطلاع‌رسانی هستند و اینک لابلای دیگر مسئولیتها، آکسیون تشکیل داده و با تکان دادن پرچم‌های ایران و سازمان مجاهدین شعار می‌دهند: «قاتل ۶۷کیه؟ رئیسیه رئیسیه!»، «قسم به خون یاران حاضر حاضر تا پایان»، «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیم زیر خاک»، «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر».

 

با تصویب طرح پارلمانی از شرقی‌ترین ایالت ِ دورترین قاره‌ٔ جهان، نمایندگانی از تمام قاره‌های جهان به حمایت از مردم و مقاومت ایران برخاسته و قیام سترگ مردم ایران در همه جای کره زمین طنین‌افکن شد. مشخص شد سرکوب وحشیانه‌ٔ اعتراضات توسط مزدوران خامنه‌ای بی‌پاسخ و بدون انعکاس نمانده است. اثبات شد قهرمانی زنان و دختران آزاده میهن و پیشتازی آنها در قیامهای اخیر از جانب همه وجدانهای بیدار در جهان دیده و شنیده و ستوده شده است. در شرایطی که مدت چندانی تا سالگرد قیام نمانده است افکار عمومی بین‌المللی برای قیام آخرین و پایان دادن به دیکتاتوری قرون‌وسطایی آخوندی به مردم ایران پشتگرمی می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99b469b6-efb1-4f42-82dd-4c3b17133aad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات