728 x 90

دهها هزار نفر در الجزایر در تظاهرات علیه بوتفلیقه شرکت کردند

دهها هزار نفر در الجزایر در تظاهرات علیه بوتفلیقه شرکت کردند
دهها هزار نفر در الجزایر در تظاهرات علیه بوتفلیقه شرکت کردند

دهها هزار نفر در الجزایر برای هشتمین روز متوالی با تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری این کشور، خواستار خودداری او از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که در پایتخت و چند شهر دیگر این کشور برگزار شد، به تصمیم بوتفلیقه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز این تظاهرات به درگیری با پلیس منجر شد که یک تن کشته و ۶۳تن مجروح و ۴۵تن بازداشت شدند.

بوتفلیقه از آوریل سال ۱۹۹۹ میلادی رئیس‌جمهور الجزایر است و در تمام رقابتهای انتخاباتی بعد از آن شرکت و به‌عنوان فرد پیروز در مقام رئیس‌جمهوری باقی مانده است. این سیاستمدار ۸۱ساله رهبری حزب جبهه آزادیبخش ملی را برعهده‌ دارد.

معترضان با شعار «نه به بوتفلیقه، نه به سعید» (سعید برادر بوتفلیقه و مشاور رئیس جمهوری است)، «قدرت حاکم قاتل است» و «اویحیی، برو گمشو» (نخست وزیر الجزایر که برای سومین دوره متوالی این مقام را برعهده‌ دارد) در مرکز شهر الجزیره راهپیمایی کردند و نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و ماشین‌ آب‌پاش تظاهر کنندگان را متفرق کردند.

عبدالعزیر بوتفلیقه از سال ۲۰۱۳ به‌دنبال یک سکته مغزی، در مجامع عمومی با صندلی چرخ‌دار حاضر می‌شود و در برابر عموم سخنی بر زبان نمی‌آورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42e75a7c-4769-4bc3-b2c9-6fd98b1f91c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات