728 x 90

دهها اعتصاب و اعتراض توسط کارگران و زحمتکشان و حقوق‌بگیران جزء در شهرهای مختلف کشور در هفته گذشته

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

دهها اعتصاب و اعتراض توسط کارگران و زحمتکشان و حقوق بگیران جز در شهرهای مختلف کشور در هفته گذشته

طی هفته گذشته، شهرهای مختلف کشور، شاهد دهها اعتصاب و حرکت اعتراضی توسط کارگران و حقوق بگیران جز به‌دلیل عدم دریافت ماهها حقوق، حق بیمه و مزایای معوقه صورت گرفت. از جمله این اعتراضات که بعضاً چندین روز ادامه یافت، تجمع کارگران شهرداری امیدیه در اعتراض به عدم دریافت ۸ماه حقوق و مزایا در مقابل فرمانداری این شهر، تجمع کارگران شهرداری خرمشهر و حسینیه در اعتراض به عدم دریافت ۸ماه حقوق و مزایا و حق بیمه، تجمع کارگران اداره آب و فاضلاب شادگان در اعتراض به عدم دریافت دستمزد، کارگران شرکت کیسون اهواز در اعتراض به عدم دریافت حقوق ۲۰ماهه، تجمع کارگران شرکت مپنا (فاز ۱۹ پالایشگاه دهم کنگان) در اعتراض به فقدان الزامات پیشگیری از کرونا، اعتصاب کارگران شرکت آتیه سازان پرشیا در کنگان در اعتراض به کاهش دستمزدها، اعتصاب شماری از کارگران شرکت ساپیک پتروشیمی عسلویه، تجمع اعتراضی کارگران اخراجی کارخانه شیشه کاوه در ساوه و تجمع کارگران شهرداری ایلام در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مطالبات معوقه در مقابل دادگستری این شهر از این شمار است.

علاوه بر اعتراضات کارگری، در هفته گذشته اعتصاب سراسری رانندگان تانکرهای سوخت رسان در شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، ایلام، بخشی از مریوان، همدان و اراک، که از بیش از سه هفته قبل شروع شده است، هم‌چنان ادامه یافت و تعدادی از تانکرداران سوخت در شهرهای ماهشهر و بندرعباس هم به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند. آنها خواستار افزایش کرایه هستند و می‌گویند با توجه به گرانی لوازم یدکی و لاستیک و گرانی سرسام‌آور مواد غذایی، با کرایه فعلی نمی‌توانند زندگی خود را تأمین کنند.

روز یکشنبه ۲۳آذر۹۹ نیز تعداد زیادی از بازنشستگان در ۱۴شهر از جمله تهران، تبریز، اراک، خرم‌آباد، ایلام، مشهد، اصفهان، بجنورد، یزد، رشت و اهواز شرکت در اعتراض به کمبود حقوق و مطالبات معوقه دست به تجمع زدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰آذر۱۳۹۹ (۲۰دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8f2a570-17ec-4070-a188-a95787a5c67a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات