728 x 90

دهقان معاون حقوقی رئیسی جلاد: یک دسته از زندانیان مانند مجاهدین اعتقاد دارند با اسلحه می‌توانند نظام را از بین ببرند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیسی جلاد
محمد دهقان معاون حقوقی رئیسی جلاد

خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس روز ۱۷بهمن در گفتگو با محمد دهقان معاون حقوقی رئیسی جلاد و حقوقدان شورای نگهبان رژیم درباره مانور مسخره آزادی زندانیان توسط خامنه‌ای گفت: یک دسته از زندانیان مانند مجاهدین از کار خودشان پشیمان نیستند. یعنی اگر شما هم‌اکنون نیز آنها را آزاد کنید مجدداً چاقو به‌دست گرفته و اعتقاد دارند با اسلحه می‌توانند نظام را از بین ببرند. هر دسته از این افراد که پشیمان شده باشند می‌توانند به آغوش نظام بازگردند.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت:

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که عفو محکومان توسط رهبر انقلاب از جنبه حقوقی پیچیدگی ندارد و این اختیار وجود داشته است در گذشته هم برخی موارد این اتفاق رخ داده است، تصریح کرد: این بحث در گذشته نیز وجود داشت اما به شکل محدود بوده است. این بار شاید افرادی که هنوز حکم قطعی و محکومیت قطعی ندارند تعداد بیشتری داشته باشند نسبت به افرادی که محکومیت قطعی دارند.

افرادی که وارد اغتشاشات شدند چند دسته بودند، یک دسته از آنها با برنامه‌ریزی و تحت فرمان جریانهای خارجی هم‌چون منافقین وارد میدان شدند و از این کار خود نیز پشیمان نیستند. یعنی اگر شما هم‌اکنون نیز آنها را آزاد کنید مجدداً چاقو به دست گرفته و اعتقاد دارند با اسلحه‌کشی می‌توانند جمهوری اسلامی را از بین ببرند، تعدادی این تصور غلط را داشته و دارند.

حساب این افراد با افرادی که برخی اوقات انتقاداتی مطرح می‌کنند، جدا است از افرادی که به‌خاطر اشکالات وضعیت اقتصادی کشور به‌ویژه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ انتقاداتی را مطرح کرده بودند.

نظام باید با این افراد به یک‌گونه معامله می‌کرد و با دسته اول به‌گونه‌یی دیگر. چرا که دسته اول به این قصد آمدند تا ریشه جمهوری اسلامی را بکنند.

وی ادامه داد: دسته اول به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک گروه متصل به خارج از کشور بودند و جزو برنامه‌ریزان و سازمان‌دهندگان هستند و یک گروه دیگر نیز، تحت تأثیر گروه اول به‌دنبال براندازی بودند. هر دسته از این افراد که پشیمان شده باشند می‌توانند به آغوش نظام بازگردند؛ دقیقاً همانند افراد تواب گروهک منافقین که به کشور بازگشتند و مشغول زندگی عادی خود هستند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر تصریح کرد: فرمان عفو که از سوی رهبر انقلاب صادر شد بسیار هوشمندانه بود و باید از ایشان قدردانی کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d383212-0589-4711-b38d-5f49c65af201"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات