728 x 90

دستگیری یکی از دلالان رژیم ایران در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور اعلام کرد که یک شهروند دو تابعیتی ایرانی آمریکایی را به اتهام صادرات غیرقانونی فناوری آمریکایی در حوزه صنایع پهپادی و نفتی به رژیم ایران را دستگیر کرده است.
بر اساس بیانیه دفتر دادستانی در بخش جنوبی ایالت تگزاس، یک مرد ۷۶ساله با نام «غلامرضا گودرزی» یا «ران گودرزی» ساکن پورتر در ۳۰ اوت در فرودگاه بین‌المللی جورج بوش دستگیر شد.
به گفته متیو جی اولسن، دستیار دادستان کل از بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، گودرزی سال‌ها از مقصدهای نیابتی استفاده می‌کرده تا قطعات پهپاد و سایر فناوریهایی که صادرات آنها به ایران محدودیت دارد را به این کشور صادر کند. وی حتی برای قاچاق این اقلام به ایران از جاسازی در چمدان خود استفاده می‌کرده است.
اولسن اضافه کرد «وزارتخانه و شرکای آن در اعمال قانون «متعهد به اجرای شدید کنترل‌های صادراتی برای حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده هستند».
بر اساس اتهامات وارد شده، گودرزی قطعاتی را که منشاء آمریکایی دارند را از عرضه‌کنندگان مستقر در ایالات متحده خریداری کرده و سپس، و به‌طور معمول، از طریق دوبی در امارات متحده عربی به ایران صادر کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95396171-6488-43ef-8c0f-950a78252ee4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات