728 x 90

دستگیری و محاکمه یک دلال رژیم ایران در آمریکا

دفتر دادستان آمریکا
دفتر دادستان آمریکا

دفتر دادستان آمریکا در کالیفرنیا اعلام کرد یک توطئه برای ارسال سرورهای کامپیوترهای کنترلی به ایران کشف و خنثی شده است و عامل اصلی آن دستگیر گردیده است.

 

دفتر دادستان آمریکا ۲۲اوت ۲۰۱۸

سانتا آنا ـ کالیفرنیا ـ یک مرد ساکن دانا پوینت در کیفرخواستی که اخیراً علنی شده متهم به شرکت در یک توطئه برای خرید و ارسال سرورهای کامپیوترهای کنترلی به ایران شده است.

جانی پال تورینو ۶۴ساله در ۲۳مورد اتهام کیفرخواست ثبت شده توسط هیأت منصفه در ۷مارس توسط قاضی فدرال محاکمه شده است. این دستگیری و محاکمه در ۱۷اوت علنی شده است.

کیفرخواست علیه شرکت تجهیرات تورینو و اسپکترا که جانی پال تورینو صاحب آن بود نشان می‌دهد این فرد قانون بین‌المللی اضطراری را نقض کرده است. این قانون صادرات کالاهای معینی را از آمریکا به کشورهای خارجی کنترل و ممنوع می‌کند.

 

بنا‌به این کیفرخواست از ژانویه ۲۰۱۴ تا ژوئیه ۲۰۱۷ تورینو اسپکترا و دست کم دو نفر دیگر کامپیوترهای سرور را بدون کسب اجازه از دولت آمریکا برای رژیم ایران خریداری و ارسال می‌کردند. این کامپیوترهای سرور استفاده دوگانه هم تجاری و نظامی و هم استراتژیک دارند.

 

محکومیت یک دلال تسلیحاتی رژیم ایران در آمریکا

روز ۳۱شهریور ۹۷ وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند کانادایی-ایرانی تبار را به اتهام صادرات تجهیزات با فناوری بالا به ایران به سه سال و نیم حبس محکوم کرد.

 

قباد قاسمپور در ماه مارس سال گذشته در آمریکا بازداشت شد. این عامل رژیم که تابعیت دوگانه دارد متهم است که در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ با استفاده از شرکتهایی در چین اقدام به صادرات فناوریهای آمریکایی به ایران کرده است.مقامات آمریکایی اعلام کردند که این فناوریها کاربردهای دوگانه نظامی و غیرنظامی دارند.

 

کالاهای قاچاق شده شامل میکروسکوپهای پیشرفته،‌ قطعات گوشیهای همراه، موشک و دوربینهای حرارتی مورد استفاده در سامانه‌های امنیتی و پهپادهای نظامی بوده است.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cd4f2a3-69b8-48af-b4f2-56486c357fd5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات