728 x 90

دستگیری صادر کننده تجهیزات آمریکایی رادار به ایران

آرشیو
آرشیو

یک دلال رژیم ایران در استرالیا در تقلاست که از استرداد به آمریکا اجتناب کند. مقامات آمریکا او را به قاچاق تجهیزات رادار نظامی آمریکایی برای کمک به حکومت ایران متهم کرده‌اند.

متهم، رضا دهباشی ۳۸ساله هیچگاه وارد آمریکا نشده اما متهم است تجهیزات آمریکایی برای کشف هواپیماهای شبح (stealth planes) و موشک را به ایران فرستاده است.

دهباشی ممکن است به‌خاطر اتهاماتی که به او وارد شده حکمی برابر با ۲۰سال زندان دریافت کند و این مربوط به زمانی بوده که در سال ۲۰۰۸در ایران زندگی می‌کرده است.

 

قاچاق تجهیزات رادار تحت پوشش تحقیقات سرطان

این دلال رژیم که گویا در یکی از دانشگاههای استرالیا با بورس ویژه مشغول تحصیل است تحت پوشش تحقیقات سرطان تجهیزات رادار را برای رژیم ایران تهیه می‌کرده است.

او روز پنجشنبه ۲۳شهریور ۹۷در ردبنک پلینز(Redbank Plains) در ایالت «کویینزلند استرالیا» دستگیر و بازداشت شد. مقامات آمریکا به‌دنبال استرداد او به آمریکا هستند تا شش اتهام را به او تفهیم کنند.

بر اساس اسناد دادگاه، دهباشی با اتهاماتی از توطئه تا ارسال تقویت کننده‌های ویژه‌یی روبه‌روست که طبق فهرست مهمات آمریکا جزء تجهیزات دفاعی محسوب می‌شوند.

بر اساس ضوابط وزارت دفاع و مطابق لیست مهمات آمریکا، این تجهیزات طبقه‌بندی شده بحساب می‌آیند.

دولت آمریکا ادعا کرده است که این تقویت کننده‌ها از شرکتهای آمریکایی خریداری شده‌اند.

اتهام دیگر متهم این است که او در صدور تجهیزات دفاعی از آمریکا به ایران کمک و هم دستی کرده است...

در اطلاعیه دولت آمریکا آمده است اگر سایر کشورها گمان کنند از استرالیا افراد استرداد نمی‌شوند در اینصورت استرالیا ممکن است برای کسانی که در سایر کشورها مرتکب جرم می‌شوند به یک مکان امن تبدیل شود.

این رابط رژیم ایران درخواست کرد تا با وثیقه آزاد شود ولی تصمیم‌گیری درباره استرداد او رد شد.

ارتباط تجهیزات نظامی با اختراع دستگاه کشف سرطان

برای بررسی این ارتباط خوب است بدانیم که هواپیماهای شبح، فانتوم یا stealth planes چیست؟

هواپیماهای شبح یا (stealth planes، F-۱۱۷Nighthawk) هواپیماهایی هستند که به‌خاطر وجود تکنولوژی فرار از رادار می‌توانند خارج از دید رادار پروازهای مخفیانه داشته باشند.

این نوع هواپیماها در زمان جنگ دوم جهانی توسط دانشمندان آلمانی طراحی شدند. کشورهای صنعتی همواره تلاش کرده‌اند که این نوع هواپیماها را تولید و در اختیار داشته باشند چرا که بدون این‌که شبکه‌های رادار بتوانند آنها را کشف کنند قدرت زیادی در تهاجم به اهداف نظامی دارند.

ایالات متحده آمریکا برای اولین بار این نوع هواپیما را با نام نایت هاوک اف ۱۱۷ را در سال ۱۹۸۱تولید کرد و در سال ۲۰۰۸ نیز با تولید مدل‌های پیشرفته‌تر آنها را از دور استفاده خارج کرد.

هنوز دانشمندان نگفته‌اند که رابطه دستگاه کشف سرطان با هواپیماهایی که بتوانند خارج از دید رادار پرواز کنند چیست!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b278eee8-720e-438e-95eb-f6e41fc55be1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات