728 x 90

دستگیری دو شبه‌نظامی «تیپ موسوم به زینبیون» وابسته به رژیم ایران در پاکستان

گروه زینبیون - عکس از آرشیو
گروه زینبیون - عکس از آرشیو

به‌گفته مقامات پلیس پاکستان، اسامی ۲۳نفر از اعضای گروه مسلح «زینبیون» مورد حمایت رژیم ایران در «کراچی» شناسایی و عملیات برای دستگیری آنها آغاز شده است.

اداره مبارزه با تروریسم در پلیس ایالت سند از دستگیری دو مرد مسلح وابسته به گروه شبه‌نظامی «تیپ زینبیون» مورد حمایت رژیم ایران در مرکز استان کراچی در جنوب پاکستان خبر داد.
رادیو «مشعل»، بخش پاکستانی رادیو اروپای آزاد، گزارش داد که آصف اعجاز شیخ، رئیس شعبه پلیس در ایالت سند، پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کراچی از دستگیری این دو عضو مسلح گروه شبه‌نظامی زینبیون خبر داده است.
رئیس پلیس در ایالت سند افزود: «متهمان در ایران آموزش دیده بودند و با دستور سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران علمای دینی و اعضای یک جماعت مذهبی که با آنها (زینبیون) مخالفت می‌کردند را در کراچی هدف قرار دادند».
واصل آصف اعجاز شیخ اسامی متهمان را فاش کرد که عبارتند از: «وقار عباس» و «حسین اکبر» ساکن استان «گلگیت بلتستان» پاکستان و آنها را متهم کرد که از سپتامبر سال گذشته تا ۲۱ فوریه سال جاری در کراچی ۱۷ عالم دینی را کشته و ۱۱ تن دیگر را با ضرب گلوله زخمی کردند.
به گزارش «رادیو مشعل»، رجا عمر خطاب، رئیس پلیس کراچی پنجشنبه طی نشست خبری در این شهر تصریح کرد: این گروه در کراچی به فرماندهی «سید حسین موسوی» ملقب به «مسلم» به‌عنوان یک سازمان اطلاعاتی غیرنظامی فعالیت می‌کردند.
گفتنی است که «تیپ زینبیون» متشکل از شیعیان پاکستانی و «تیپ فاطمیون» متشکل از شیعیان افغانستانی از جمله گروه‌های شبه‌نظامی هستند که توسط نیروی قدس سپاه پاسداران برای استفاده در درگیریهای منطقه‌یی به‌ویژه سوریه سازماندهی شده‌اند.
ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ این دو گروه را به اتهام فعالیت‌های «تروریستی» مورد تحریم قرار داده است.(العربیه ۲۷ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/685fda39-88ad-423e-98e6-8344694319e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات