728 x 90

دزدبازاری به اسم بانک و صندوق قرض‌الحسنه

بانک قرض‌الحسنه رسالت رژیم
بانک قرض‌الحسنه رسالت رژیم

دزدبازاری به اسم بانک و صندوق قرض‌الحسنه

نگاهی به بانک و بانک‌داری در فاشیسم مذهبی آخوندها

این روزها ماجرای بالاکشیدن سپرده‌های مردم در بانکها و صندوق‌های قرض‌الحسنه رژیم توسط هیأت مدیره بانکها که تماماً عناصر و وابستگان رژیم هستند، در همه‌جا پیچیده است.

روزنامه حکومتی اعتماد روز ۲۴شهریور، در این مورد نوشت: ۹بانک از مجموع ۲۹بانک و مؤسسه اعتباری در کشور، سال گذشته مجموعاً ۱۵۶میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان به ۴۴نفر عضو هیأت‌مدیره خود پاداش داده‌اند! در واقع در پایان سال گذشته، اعضای هیأت‌مدیره در ۹بانک کشور به‌طورمیانگین ۳میلیارد و ۵۶۲میلیون و ۱۵هزار تومان پاداش دریافت کرده‌اند.

نوشته اعتماد به این معنی نیست که ۲۱بانک دیگر مبرا از این فساد بانکی هستند، میزان وام‌هایی که آن ۲۱ بانک دیگر به خودشان و رؤسای‌شان پرداخته‌اند، مطلقاً چنین نیست، بلکه تنها تفاوت آن ۲۱ بانک دیگر با این ۹ بانک این است که آنها کمتر از این ۹ بانک (از پول مردم) به خودشان وام داده‌اند، همین و بس!

نگاهی به آمار بانک‌های رژیم

نگاهی به آمار بانک‌های رژیم

رسانه‌ها می‌گویند در حال حاضر در ایران، ۲۹بانک و مؤسسه اعتباری در حال کار است.

در سال ۹۸ تعداد بانکها و مؤسسات اعتباری رژیم، یک‌بار ۳۴مؤسسه اعلام شده و یک‌بار دیگر ۳۷مؤسسه معرفی شده، در اینفوگرافی‌های پیوست این مورد را می‌توانید ببینید.

در اینفوگرافی بالا می‌توانید

در اینفوگرافی بالا می‌توانید اسامی مالکان بانکها را هم ببینید. که عمدتاً ارگانهای نظامی و نهادهای سرکوبگر و بنیادهای متعلق به خامنه‌ای و آستان‌قدس هستند.

شماری از این بانکها،

شماری از این بانکها، به‌علت این‌که اساساً مؤسسه‌های پوششی سپاه و وزارت اطلاعات رژیم برای پولشویی و جابه‌جایی پول از خارج کشور به داخل یا ارسال پول برای مزدوران برون‌مرزی رژیم و نیابتی‌هایش بوده و هستند، مستمراً تغییر نام داده و یا در یکدیگر ادغام می‌شوند تا نهادهای جهانی مقابله با پولشویی را سردرگم کنند.

بانک قوامین

برای این‌که به این کلاف سردرگم که نمایی از مافیای بانکی خامنه‌ای است بیشتر اشراف پیدا کنید می‌توانید به آماری که در تصویر زیر آمده نگاه کنید و ببینید روند تأسیس و انحلال بانک‌های رژیم چه مسیری را طی می‌کنند.

کلاف سر در گم

بنا به گزارش رسانه‌های همین دیکتاتوری، تا سال ۱۳۹۶ دست‌کم ۲۰بانک خصوصی مجاز در این کشور وجود داشته، طبعاً آماری از بانک‌های غیرمجازی که نهادهای سرکوبگر رژیم برای خودشان راه‌اندازی کرده بودند، بسیار بیشتر از این تعداد بوده است. نگاه کنید به آماری که روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد رژیم در سال ۱۳۹۶ از بانک‌های خصوصی آخوندها منتشر کرد.

و در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ تجارت نیوز اعلام کرد: «بانک مرکزی با اعلام اسامی ۴۲بانک و نهاد مالی مجاز، نام دو نهاد بانک مهر اقتصاد و مؤسسه غیربانکی ثامن را در لیست متقاضیان مجوز قرار داده است».

شعبده آخوندی در تغییر اسم و رسم بانکها و علل آن

نکته قابل توجه آن‌که؛ روز ۱۳خرداد ۹۹ ایرنا خبر داد که بانک مهراقتصاد رژیم در بانک سپه ادغام شد. بانک سپه متعلق به نیروهای مسلح رژیم است. پیش از آن‌هم بانک حکمت (یک بانک نظامی دیگر رژیم) در بانک سپه ادغام شده بود. این ادغام‌ها برای جلوگیری از مصادره این بانک‌های نظامی توسط نهادهای بین‌المللی مسئول مقابله با پولشویی و اقتصاد سیاه در عرصه جهانی بود. و سرانجام روز ۳شهریور ۹۹ همتی رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت تمامی بانک‌های نظامی رژیم در بانک سپه ادغام می‌شوند. تا پیش از حرف همتی، بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شده بودند.

بانک‌ها زیر نظر شواری فقهی آخوندها

روز ۹ آبان ۱۴۰۱ سایت انتخاب رژیم، شلیک تیرخلاص به نظام بانکداری غیردولتی را اعلام کرد و نوشت از این پس «شورای فقها؟! بر بانک مرکزی» حکم‌رانی می‌کنند! و به این ترتیب کل نظام بانک‌داری را به شورای فقهایی که به‌هرحال «راسش» خامنه‌ای است وصل کردند.

اما فراتر از تمامی این نکات، همین‌جا باید یادآوری کرد که به‌شهادت کارشناس‌های همین نظام، چیزی به اسم بانک خصوصی در ایران نداریم و هر چه هست بانک دولتی است و بس! این را سعید لیلاز روز ۹ دی ۱۴۰۲ در تلویزیون رژیم اعلام کرد و گفت: «بانک‌های ایران را خصوصی نمی‌دانم همه رو همه بانک‌های ایران حکومتی هستند بانک خصوصی ما نداریم»! وی افزود: رژیم بانک‌های به‌اصطلاح خصوصی را هم به وفاداران نظام می‌دهد و هر بانکی که ادعا می‌کند خصوصی است بالاخره به یک‌جایی؟ وصل است! به یکی از منابع قدرت؟ وصل است.

بانک‌های رژیم چه می‌کنند؟

سایت حکومتی بهارنیوز روز ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ نوشت: در ایران چیزی به اسم بانک وجود ندارد هر چه هست شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که به‌طور غیرقانونی و البته زیر مسئولیت بانک مرکزی نظام، با سپرده‌های مردم، سرگرم «خلق پول و سود» هستند.

بانک‌هایی که با پول مردم، برای خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند!

با نرخ‌هایی حیرت‌انگیز پول نزول می‌دهند!

پول چاپ می‌کنند!

بودجه می‌گیرند و مالیات نمی‌دهند!

و تنها به خودشان وام‌های کم‌بهره طولانی‌مدت می‌دهند!

بانک‌ها ارباب اقتصاد ایران

بانک‌های رژیم در واقع ارباب بلامنازع اقتصاد نظام بوده و تقریباً تمامی ارکان اقتصادی کشور را در دست گرفته‌اند.

بانک‌ها مالک صنایع اصلی و خوب‌بازده ایران هستند.

بازار مسکن ایران عمدتاً در انحصار بانکهاست.

بانک‌ها مالک عمده صنایع ایران هستند.

بانک‌ها و صنایع متعلق به بانکها، به نیابت از سپاه پاسداران و قرارگاه ضدخاتم سپاه، مهم‌ترین پایه‌های بورس رژیم هم هستند.

 

روز ۹دی ۱۴۰۲ لیلاز در تلویزیون شبکه چهار (رژیم) به‌روشنی، سلطه مطلق بانکها به صنایع ایران را توضیح داد و گفت: تمام فولاد سازی ایران را یا دولت یا دستگاههای شبه‌دولتی و نهادها اداره می‌کنند تمام اغلب پتروشیمی‌ها را اونها اداره می‌کنند این‌که شما بگویید ایران یک الیگارشی مالی فاسد دارد من هم قبول دارم ولی آقا اینها بخشی از حکومت هستند بگذار شفاف بگویم من همه بفهمند اینها بخشی از حاکمیت هستند شما که وقتی یک نفر یک کله‌پزی می‌خواهد باز کند باید برود ده تا ارگان را ببیند

از سوی دیگر همتی اعتراف کرده بود بانک مرکزی (تحت ریاست خودش) حدود ۲۰ هزار ملک دارد که پر هستند و ۱۰ هزار ملک هم خالی است. سایت مشرق (رژیم)

«کار» و «نقش» اصلی ناگفته بانکها در دیکتاتوری فاسد آخوندها

ضروری است بدانیم بانک‌های رژیم فراتر از پولشویی و انجام گردش مالی اقتصاد سیاه، چه نقش دیگری در حاکمیت دارند؟

در حقیقت و بنا به واقعیتهایی که تا اینجا گفته شد، با قطعیت تمام می‌توان گفت:

حاکمیت (یعنی ولی‌فقیه و بنیادهایش به اضافه نهادهای سرکوبگرش) تمامی نظام بانکی کشور را قبضه کرده‌اند.

خامنه‌ای و اختاپوس سیاسی‌اش نظام بانکی کشور را تماماً مصادره کرده و به مالکیت خودشان درآورده‌اند.

و به این ترتیب، می‌توان با قطعیت گفت:

نظام بانکی کشور، همان نظام حکمرانی دیکتاتور است!

بی‌سبب نبوده و نسیت که در قیامهای مردم ایران، یکی از اهداف مردم و جوانان شورشی، بانک‌های رژیم بوده و هستند.

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb90ebfa-a04b-4f3c-932c-b71008bf43ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات