728 x 90

دریاسالار آمریکایی ماکت‌سازی رژیم برای تمرین نظامی را به تمسخر گرفت

تصویر ماهواره ای از ماکت رژیم
تصویر ماهواره ای از ماکت رژیم

دریاسالار بازنشسته آمریکایی روز سه‌شنبه ۲۰خردادماه در توئیتر خود نوشت: رژیم ایران، شلیک به یک ماکت که اصلاً شبیه به حمله به یک ناو هواپیمابر واقعی و رزمناوهای همراه آن نیست. حتی در موردش فکر هم نکنید.
وی با اشاره به تصویر ماهواره‌یی ماکت یک ناو هواپیمابر که در بندرعباس در ابعاد واقعی ناو کلاس نیمیتز و برای تمرین نظامی و شلیک به آن ساخته شده است، این اقدام رژیم ایران را دستآویز شوخی قرار داده و به تمسخر گرفت.
جیمز استاوریدیس که پیش‌تر فرماندهی نیروهای متحد در ناتو را برعهده داشته و در افغانستان، سوریه، بالکان و لیبی مسئولیت داشته است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس که تصاویر ماهواره‌یی را به دست آورده است، ناو هواپیمابر ساختگی که ۱۶ ماکت جت جنگنده روی عرشه آن ساخته شده است، برای نخستین بار چند ماه پیش توسط تحلیلگران نظامی و اطلاعاتی مشاهده شد.
در ژانویه امسال، وب‌سایت دیفنس گزارش داد که ماکت ناو هواپیمابر با جزئیات بسیار روی یک حامل ساخته شده است.
در این گزارش آمده است که این، همان کشتی و شناوری است که در تمرین نظامی سال۲۰۱۵ به آن حمله شد، اما در فاصله اکتبر۲۰۱۹ تا ژانویه۲۰۲۰ بازسازی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/187cf12d-55c2-4002-8031-9fde5f90ef88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات