728 x 90

۴۶ دریادار و ژنرال بازنشسته قویاً از کاخ‌سفید خواستند که با توافق اتمی ایران مخالفت کند

ژنرال بازنشسته چارلز والد
ژنرال بازنشسته چارلز والد

شب گذشته سایت فاکس نیوز طی گزارشی گفت: آدمیرالها و ژنرالهای بازنشسته نسبت به خطرات مذاکرات کنونی اتمی با ایران هشدار می‌دهند.

این سایت چهارشنبه (۲۴فروردین) نوشت: ۴۶ دریادار و ژنرال بازنشسته در یک نامه سرگشاده به رئیس‌جمهور بایدن مخالفت خود را با مذاکرات جاری ایران برای رسیدن به یک توافق اتمی ابراز کردند.

در این نامه آمده است: «در اوکراین ما شاهد وحشت به‌خاطر کشوری هستیم که بی‌رحمانه به همسایه‌اش حمله می‌کند و با به رخ کشیدن تسلیحات اتمی خود، سایر کشورهای جهان را مجبور می‌کند که تا حد زیادی در کناری بایستند. مذاکرات جاری برای توافق اتمی جدیدی با ایران که روسیه نقش محوری در شکل‌گیری آن ایفا کرده، به دولت پیشرو حامی تروریسم در جهان این امکان را می‌دهد که سایه اتمی خودش را بر خاورمیانه بیافکند».

 

این مقامات بلندپایه نظامی ابراز نگرانی کردند که عزم دولت بایدن برای ورود مجدد به توافق اتمی با تهران می‌تواند موقعیت آمریکا را در حسابرسی کردن از ایران تضعیف کند...

چارلز والد ژنرال بازنشسته نیروی هوایی که قبلاً به‌عنوان معاون فرماندهی آمریکا و اروپا نیز خدمت کرده گفت که از یافتن راه‌حلی برای مسأله اتمی در خاورمیانه از طریق دیپلماسی حمایت می‌کند اما استدلال نمود که نرسیدن به توافق، بهتر از یک توافق بد است.

والد به فاکس نیوز گفت: «ایده توافق ایده خوبی است. ما با دیپلماسی موافق هستیم اما ما با توافقی منصفانه موافقت کردیم که به ایران اجازه نمی‌دهد سلاح اتمی تولید کند و سپس سیستمهای حمل تسلیحات به‌دست آورد که دینامیزم خاورمیانه را تغییر دهد. مخصوصاً برای اسراییل و یا سایر کشورها.

والد گفت یکی از نگرانیهای اصلی او در مورد توافق جدید این است که دولت بایدن نقش ایران در دامن‌زدن به تروریسم و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در جنگ یمن را در نظر نمی‌گیرد. جنگی که یکی از بزرگترین بحرانهای بشردوستانه را برانگیخته است...

والد با اشاره به حذف سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه نام‌گذاری شده تروریستی گفت: «این یک خط قرمز است و برای ما خوشایند نیست زیرا سپاه پاسداران مخرب‌ترین گروه در منطقه است».

این ژنرال بازنشسته گفت که کشته شدن ۶۰۰نظامی آمریکایی را می‌توان مستقیماً به سپاه پاسداران نسبت داد. وی خاطرنشان کرد که آنها به حمله به نیروهای آمریکایی و متحدانش در منطقه ادامه می‌دهند.

به نظر می‌رسد مذاکرات بین کشورهای غربی و ایران به بن‌بست رسیده است و مقامات درگیر در این مذاکرات هم‌چنان در مورد جزییات این توافق سکوت کرده‌اند.

والد گفت که برای این‌که بتواند از توافقی با ایران حمایت کند باید شاهد دسترسی بدون محدودیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد و همچنین تضمین‌هایی که رژیم ایران حتی در صورت دستیابی به یک توافق، به کار روی سیستم موشک بالستیکی خود ادامه نخواهد داد...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57980472-846e-486d-9459-bd934286e5d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات