728 x 90

دریا صفایی: یک درخواست از بلژیک برای استرداد اسدالله اسدی به آمریکا

دریا صفایی
دریا صفایی

خانم دریا صفایی نماینده ایرانی تبار پارلمان بلژیک، روز ۱۸شهریور درباره درخواست ۷عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از وزیر دادگستری این کشور برای تحت پیگرد قرار دادن اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی در توئیتی نوشت:

درخواست از بلژیک برای استرداد اسدی به آمریکا به گارلند دادستان کل - نامه ۷نفر از اعضای کمیته قضاییه مجلس نمایندگان آمریکا؛ آنها صراحتاً خواستار محاکمه اسدی و از آنجایی که او در آمریکا نیست، حکم بازداشت او در غیابش را صادر کنند. به عبارت دیگر یک درخواست از بلژیک برای استرداد اسدی می‌باشد. تام مک کلینتاک، لویی گومرت، کن باک، اندی بیگز، شیلا جکسون لی، استیو کوهن، گریگوری استیوب

خاطرنشان می‌شود روز ۱۵شهریورماه، ۷عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌یی خطاب به اریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا، از وی خواستند «اسدالله اسدی یک تروریست محکوم شده و یکی از عاملان اصلی طرح بمب‌گذاری در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در سال۲۰۱۸ را تحت پیگرد قانونی» قرار دهد.

نمایندگان کنگره آمریکا: اسدالله اسدی، دیپلمات سابق ایرانی و مأمور وزارت اطلاعات و امنیت ایران، اخیراً به‌دلیل نقش داشتن در حمله به شورای ملی مقاومت، یکی از اصلی‌ترین گروه‌های سازمان‌یافته مقاومت دمکراتیک علیه رژیم ایران، تحت تعقیب قرار گرفت و به ۲۰سال زندان در بلژیک محکوم شد.

نمایندگان کنگره آمریکا: در این حمله صدها شهروند آمریکایی از جمله اعضای کنگره و بسیاری از مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا نیز هدف حمله اسدی و همدستانش قرار گرفتند.

همچنین روز ۱۴شهریورماه،  ۶۸حقوقدان و کارشناس حقوق‌بشر سرشناس بلژیکی و بین‌المللی از ۲۵کشور شامل ۱۷کشور اروپایی در بیانیه‌ای خطاب به دولت بلژیک نوشتند: دیپلمات محکوم شده رژیم ایران، اسدالله اسدی را آزاد نکنید، آزادی اسدی «تنها فرهنگ معافیت از مجازات را که برای مقامات رژیم ایران وجود دارد تشدید می‌کند.

۱۸مقام ارشد سابق سازمان ملل از جمله معاون سابق دبیرکل در امور حقوقی و مشاور حقوقی سازمان ملل، رئیس سابق کمیسیون حقوق بین‌الملل سازمان ملل متحد، رئیس سابق دادگاه ویژه سازمان ملل در سیرالئون و چهار گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در بین امضا کنندگان بیانیه هستند.

در میان امضا کنندگان جان برد وزیر خارجه سابق کانادا، جفری رابرتسون، پروفسور اریک داوید، لرد آلتون و اد ملکرت به چشم می‌خورد....

آنها در بیانیه خود نوشتند: بازگرداندن اسدی به ایران حاکمیت قانون را به سخره می‌گیرد و مصونیت بیشتری را برای رژیم ایران و مقامات آن که درگیر تروریسم و جنایت علیه بشریت هستند به‌ارمغان می‌آورد.

دادگاه بلژیک به این نتیجه رسید که اسدی شخصاً بمب قدرتمندی را در کیف دیپلماتیک خود در یک پرواز تجاری از ایران به اتریش منتقل کرد و بعدها بمب را به دو تروریست تحویل داد تا در کنوانسیون ایران آزاد شورای ملی مقاومت که دهها هزار نفر از جمله صدها شخصیت برجسته بین‌المللی در آن شرکت داشتند کار بگذارند.

قضاییه بلژیک اعلام کرد اسدی به‌نمایندگی از دولت ایران عمل می‌کرده است و رژیم ایران علناً اعلام کرده که حکم دادگاه بروکسل را به‌رسمیت نمی‌شناسند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/239e1d25-6c86-4b8e-b490-8cb064b6908b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات