728 x 90

درگذشت مجاهد پاکباز حمید توسلی در آلبانی

مجاهد پاکباز حمید توسلی
مجاهد پاکباز حمید توسلی

مجاهد پاکباز و قهرمان حمید توسلی پس از ۴دهه مجاهدت در برابر دیکتاتوری ولایت فقیه، در شب قدر جاودانه شد.

حمید صدیق که در پی عارضه مغزی بستری بود، به‌رغم تلاشهای پزشکان پنجشنبه ۲۴فروردین جان باخت و به‌یاران صدیق و شهیدش پیوست.

حمید توسلی که در سال۱۳۳۷ در یک خانوادهٔ کارگری در تهران متولد شد از کودکی با رنج و زحمت در روزگار ستم‌شاهی آشنا شد و هنگامی که دانش‌آموز دبیرستان بود تحت تأثیر فداکاری و نبرد انقلابیون پیشتاز در برابر ساواک و دژخیمان رژیم شاه و از جمله دفاعیات شهید خسرو گلسرخی با مسائل سیاسی و مبارزاتی آشنا شد. در سال۱۳۵۷ و در حالی‌که قیام‌ها بالا گرفته بود، حمید که دورهٔ سربازی را می‌گذراند در تمامی تظاهرات علیه دیکتاتوری سلطنتی شرکت می‌کرد و در پادگان یک هستهٔ مقاومت تشکیل داد. او سپس با مطالعهٔ کتاب‌های مجاهدین و زندگینامه شهیدان، با اهداف و آرمانهای مجاهدین آشنا و هوادار شد.

حمید در سال۱۳۵۸ برای ادامهٔ تحصیل به‌آلمان رفت و در آنجا فعالیت‌های خود را با انجمن دانشجویان مسلمان هوادار مجاهدین ادامه داد و از بهار سال۱۳۶۰ به‌طور حرفه‌یی به‌فعالیت در صفوف مجاهدین پرداخت.

مجاهد خلق حمید توسلی در سال۱۳۶۵ به اشرف اعزام شد و در ارتش آزادیبخش ملی لباس رزم و شرف پوشید. وی در عملیات ارتش آزادی از جمله عملیات آفتاب و عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت داشت و با شایستگی مسئولیتهای گوناگونی را از جمله در معاونت اطلاعات ارتش آزادیبخش ملی ایران به‌عهده گرفت.

مجاهد قهرمان حمید توسلی در دوران پایداری پرشکوه از جمله در رویارویی با مزدوران نیروی تروریستی قدس که به فرماندهی دژخیم قاسم سلیمانی در ۶ و ۷مرداد ۱۳۸۸ با گلوله و تیر و تبر به‌اشرف حمله کردند در صف مقدم بود. در جریان حملهٔ وحوش و مزدوران عراقی خامنه‌ای به‌سرکردگی قاسم سلیمانی در ۱۹فروردین ۱۳۹۰ نیز در درگیریها و مقاومت برای متوقف کردن حمله شرکت داشت.

عبور از این مراحل از حمید مجاهدی وارسته، پرشور و مسئولیت‌پذیر ساخت که به گواهی یارانش سرمشق مجاهدت و مسئولیت‌پذیری بود. مجاهدی که سرفراز و استوار تا آخرین نفس به عهد و پیمانش با خدا و خلق وفا کرد.

خانم مریم رجوی با تأکید بر چهار دهه مجاهدت و عبور مجاهد خلق حمید توسلی از دریای رنج و خون و محاصره و موشک‌باران، فقدان وی را به همرزمان و بستگانش تسلیت گفت.

خانم رجوی افزود: تاریخ ایران قدر مجاهدانی هم‌چون حمید توسلی را که بی‌نام و نشان از همه چیز خود می‌گذرند تا خلق و میهن محبوبشان به آزادی پایدار دست یابد، به یاد می‌سپارد.

یقین دارم که همرزمانش با جنگ صد برابر جای او را پر می‌کنند و نام و راهش الهام‌بخش جوانان شورشگر برای ایستادگی تا پیروزی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac0450c2-a0b0-4117-83fe-ee2badfc0997"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات