728 x 90

درگذشت قهرمان پاکباز مجاهد خلق احمد انتظاری

مجاهد صدیق احمد انتظاری
مجاهد صدیق احمد انتظاری

مجاهد قهرمان احمد انتظاری از کادرهای مسئول سازمان مجاهدین خلق ایران با ۴۸سال سابقهٔ مبارزاتی و تشکیلاتی در نبرد با دیکتاتوریهای شاه و شیخ و کارنامهٔ درخشان از مجاهدت پیگیر و خالصانه در میدانهای مختلف سیاسی و نظامی و در صفوف ارتش آزادی به‌ویژه در پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی روز جمعه ۳۱اردیبهشت بر اثر ایست قلبی جان باخت و جاودانه شد.

مجاهد خلق احمد انتظاری متولد۱۳۳۳ در نجف‌آباد اصفهان، دوران کودکی و نوجوانی را در نجف‌آباد گذراند و در سال۱۳۵۰ هنگامی که آخرین سال دبیرستان را می‌گذراند، با تأثیرپذیری از شهادت قهرمانانهٔ احمد رضایی، با مجاهدین آشنا شد. ۱۹ساله بود که در سال۱۳۵۲ با ورود به دانشکده فیزیک دانشگاه مشهد فعالیت‌هایش در ارتباط با مجاهدین را آغاز کرد و از جمله در پخش اطلاعیه‌ها و دفاعیات مجاهدین شرکت داشت.

این قهرمان پاکباز دانشجوی سال آخر رشته فیزیک در دانشگاه مشهد بود که به‌خاطر فعالیت‌هایش در رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران در آبان ۱۳۵۵ دستگیر شد و تا آبان ۱۳۵۷ که از زندان آزاد شد تحت انواع شکنجه‌ها و فشارها قرار داشت.

 

مجاهد خلق احمد انتظاری بلافاصله فعالیت‌های خود را در ارتباط با مجاهدین در پیشبرد تظاهرات و قیام علیه دیکتاتوری سلطنتی آغاز کرد. پس از پیروزی انقلاب به‌اصفهان رفت و در برپایی تشکیلات مجاهدین در این شهر شرکت داشت. خودش در این مورد نوشته است: «با پیروزی قیام... به‌اصفهان رفتم و در آنجا در راه‌اندازی جنبش ملی مجاهدین اصفهان همراه با مجاهدین شهید فضل‌الله تدین، حسینعلی ایزدی، حسین جنتی شرکت داشتم».

دو برادر مجاهد صدیق احمد انتظاری، مجاهدان شهید مسعود انتظاری (دانشجو) و سعادت انتظاری (دانش‌آموز) در سال ۱۳۶۰ در تهران و اصفهان به‌دست دژخیمان خمینی جلاد تیرباران شدند.

احمد انتظاری در سالهای ۵۸ و ۵۹ در تشکیلات شهرهای مشهد و بابل مسئولیتهایی را برعهده داشت.

در ۳۰تیرماه ۱۳۶۰در شهر بابل دستگیر شد و ۷ماه را در زندانهای دژخیمان خمینی گذراند.

در بهمن۱۳۶۰ بر اساس یک طرح مشخص در ارتباط با تشکیلات بیرون از زندان از چنگ دژخیمان گریخت و پس از گذراندن شرایط سختی در شهرهای مختلف مازندران و گیلان، در شهریور ۱۳۶۱به‌منطقهٔ مرزی و از آنجا به‌خارج از کشور اعزام شد.

 

مدتی در تشکیلات مجاهدین در آمریکا و فرانسه فعالیت کرد و در سال۶۴ به منطقهٔ مرزی بازگشت و در یکانهای رزمی مجاهدین مسئولیت‌های مختلف نظامی، سیاسی و اجتماعی برعهده گرفت.

با تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران، در شمار فرماندهان یکانها مسئولیتهایش را به شایستگی برعهده گرفت و در عملیات مختلف ارتش آزادی از جمله عملیات آفتاب، چلچراغ و عملیات کبیر فروغ جاویدان شرکت کرد.

مجاهد صدیق احمد انتظاری در کوران انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین، دوران تازه‌یی از حیات انقلابیش را آغاز کرد. مسئولیت‌پذیریش به‌مدار کیفاً بالاتری ارتقا یافت و در هر کار و مسئولیتی که وارد می‌شد، برای به سرانجام رساندن آن، سر از پا نمی‌شناخت.

 

درباره اعتلای انقلابی مجاهدین در پرتو انقلاب مریم رهایی و برعهده گرفتن تعهدات و مسئولیتهایشان در مسیر آزادی خلق و میهن، مجاهد قهرمان احمد انتظاری در نقشه مسیرش در سال ۹۹ با تمسک به مولای متقیان نوشته است:

«ما مجاهدین با تمسک به انقلاب ایدئولوژیک هر سال در مداری بالاتر از تمامی تند‌پیچ‌های نفس‌گیر ابتلا و آزمایش عبور کرده‌ایم و در اوج و ابتلایی بس درخشان دشمن را به حضیض ضعف و ذلت کشانده‌ایم». یا علی ای مثل اعلای بایستن و توانستن و ضد باطل و بطلان و بطالت، مجاهدین با الهام از تو با صبر (ضد هر گونه ضعف و سستی و ذلت) و تقوای انقلابی (ضد هر گونه اپورتونیسم و تعادل قوا) بر تمامی طرح و توطئه‌های دشمن غلبه کرده‌اند و مبارزه‌شان را تا سرنگونی و بر کندن ریش و ریشهٔ ابن‌ملجم‌های این زمان یعنی آخوندهای شقاوت‌پیشه ادامه خواهند داد.

یا علی، ای الگو و شاخص مرزبندی با اندیشهٔ جنسیت‌گرایی و ای خصم مبین ستمکاران و مرزبندی‌کننده با هر گونه ستم و استثمار، من نیز با تو عهد می‌بندم که با شمشیر آختهٔ انقلاب خواهر مریم از ابتلائات بسا بالاتر از مال و جان یعنی تیغ و خنجرهایی که از ۴جانب به‌سوی مجاهدین روان است جانانه‌تر و مصمم‌تر از پیش عبور کنم و تمامی کید و کین دشمنان را بر سر خودشان خراب کنم»

«به‌عنوان یک مجاهد خدا را شاکرم که این منت را بر من نهاده و افتخار رهروی برادر مسعود و خواهر مریم را نصیبم کرده است. به‌شکرانهٔ این نعمت و منت متعهد می‌شوم که تا پای جان بر تمامی عهد و پیمانهایم با رهبری و سوگند خون و نفسم با رهبران آرمانی‌ام وفادار بمانم... هرگز اجازه نخواهم داد کوچکترین شکافی در مرزبندی سرخ و خونین این جنبش و مقاومت با دشمن ضدبشری و همدستان او ایجاد شود. متعهد هستم که به‌عنوان یک مجاهد شورشی، با سرسپاری به انقلاب خواهر مریم همواره در صحنه‌های جنگ تمام‌عیار با آخوندهای جنایتکار حاضر و آماده باشم. حاضر حاضر حاضر».

 

احمد قهرمان در دوران پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی در مسئولیت‌پذیری و پیشبرد تعهدات در سخت‌ترین شرایط با روحیه‌یی سرشار و چهره‌یی گشاده، سرمشق و تکیه‌گاه یارانش بود.

او خود نوشته است: «مجاهدین بیش از ۵ دهه از جمله ۱۴سال پایداری پرشکوه برای پیروزی را از کوران انواع حوادث و توطئه‌های دشمنان گوناگون با سرافرازی و افتخار عبور کردند و این نبود جز این‌که از راهبرانی چون مسعود و مریم برخوردار بودند که سر برآستان علی ع و فاطمه زهرا (س) سائیدند و بواسطه آنها نوری و پرتوی از علی (ع) و فاطمه (س) بر مجاهدان راهشان تابید. آری مجاهدین از همه این کورانها بسلامت گذشتند و همه ابتلائات را با شرافت و سرفرازی از سر گذراندند. چون انقلاب را داشتند و از برکت این انقلاب بود که باد هیچ تعادل قوایی آنها را تکان نداد و گرد هیچ سستی و ضعف و ذلتی بر پیشانی‌شان ننشست. نه تنها به یمن خون و رنج و فدا و مقاومت بی‌نظیر تاریخی‌شان در اوج قله‌های شرف و افتخار قرار گرفته و به سمبل و نقطه امیدی هم برای مردم ایران و هم برای همه خلقهای منطقه و آزادی خواهان جهان تبدیل شده‌اند».

 

مجاهد صدیق احمد انتظاری سه‌هفته قبل از پروازش نیز در نقشه‌مسیر خود نوشت:

«یا علی ای سمبل ارزشهای متعالی انسانی! گواهی می‌دهم که رهبری مجاهدین با الهام از تو والاترین الگوهای شرف در عصر حاضر هستند که جز به رهایی خلق اسیر از بند ستم و سرکوب آخوندهای جنایتکار نمی‌اندیشند... .

مردم مظلوم ایران اسیر ویروسهای کرونا و ولایت در بدترین شرایط، زندگی به سر می‌برند. دیدن کودکانی که در سنین کم نان آور خانواده بوده و در بین زباله‌ها به‌دنبال تأمین معاش خود هستند، دیدن دخترکان معصومی که از شدت فقر خانواده فروخته می‌شوند، کسانی که حتی قلب خود را برای تأمین زندگی خانوادهٔ خود می‌فروشند و یا این‌که از شدت فقر و فشار خود و خانواده را به آتش می‌کشد دل هر انسانی را به درد می‌آورد. این درد و رنجها تنها با سرنگونی رژیم سراپا جنایت و فساد و غارت ولایت فقیه میسر است و این تعهدی است که با هزار اشرف و کانون‌های شورشی در ایران آن را محقق خواهند کرد»

 

از مجاهد خلق احمد انتظاری آثار تحقیقی و مقالات روشنگر و ارزشمندی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی به جامانده است؛ از جمله: عافیت گزینان دیروز، چپاولگران امروز، راز آن برف‌های خونین …، گرای دقیقاً درست، «انتقام سخت» ولی‌فقیه ارتجاع از مردم ایران، نقش بی‌بدیل مقاومت ایران در افشاء و به شکست کشاندن پروژه تسلیحات اتمی رژیم، دست‌وپا زدنهای وزارت اطلاعات آخوندی در آستانه گردهمایی سالانه مقاومت ایران و سلسه مقالات ماورای دجالیت سیاسی، جنگ‌افروزی، صدور تروریسم، حقوق‌بشر و دجالیت آخوندی که در نخستین قسمت آن می‌نویسد:

دجالیت سیاسی رژیم همیشه بر اساس فریب، اتهامات دروغ و فرافکنی برای انحراف افکار عمومی و زیر تیغ بردن آلترناتیو واقعی خود یعنی مجاهدین و شورای ملی مقاومت بوده است. وقتی جنایات وحشتناک رژیم در زمینه حقوق‌بشر افشا شد و افکار عمومی به این واقعیت پی برد که رژیم آخوندها پدرخوانده تروریسم و قلب بنیادگرایی و شماره یک نقض حقوق‌بشر و منفورترین دیکتاتوری در جهان است، و رژیمی است که به هیچ‌یک از قوانین و معیارهای جامعه بین‌المللی مقید نیست، ولایت فقیه و گشتاپوی ملایان، تنها راه برون‌رفت را در این دید که برگ حقوق‌بشر را علیه مجاهدین برگرداند و به همین خاطر، لجن‌پراکنی و شیطان‌سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران را در سطح داخلی و بین‌المللی در دستور کارش قرار داد و از طریق مزدوران وزارت اطلاعات و هم‌چنین لابی‌های بین‌المللی خود و رسانه‌هایی که به خدمت گرفته بود به تبلیغ گسترده و نشر اکاذیب و اتهامات و دروغها علیه مجاهدین پرداخت و در این زمینه تا توانست از تمامی ارگانهای خود از مسجد و منبر و رادیو و تلویزیون تا ارگانهای خارجی بهره گرفت.

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَال صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سلام و درود خلق و رحمت حق بر برادر مجاهدم احمد انتظاری از کادرهای مسئول و پاکباز مجاهدین با ۴۸سال سابقه مبارزاتی و تشکیلاتی در برابر دو دیکتاتوی شاه و شیخ و در تمامی آزمایشهای سهمگین این نبرد تاریخی که در قیام به مجاهدت در برابر دو دیکتاتوری و در طریق صدق و فدا به حنیف و مسعود دل سپرد و تا به آخر به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد.

مجاهدی والامقام که تواضع و فروتنی و مبارزه و مجاهدتش احترام و صمیمیت همه را برمی‌انگیخت و در پایداری و رزمندگی در صف مقدم نبرد، همواره آماده بود؛ با ایمان به آرمان جامعه‌یی عاری از ستم و استثمار و با امید به ایرانی آزاد و آباد که در وصیت نامه‌اش آن را در حضور «شهیدان آزادی و در لبخند کودکان و زنان و مردان میهن» در روز پیروزی به تصویر می‌کشد.

درگذشت مجاهد صدیق احمد انتظاری را به همرزمان مجاهدش در اشرف۳، به یاران و آشنایانش در نجف‌آباد و به بستگان گرامی‌اش تسلیت می‌گویم.

راه و رسم جنگ‌آوری و پیشتازی این قهرمان صدیق در رزم پرتوان کانون‌های شورشی جاری و جوشان و فروزان است و تا روز سرنگونی و برکندن بنیاد دشمن ضدبشری و ضدایران و ایرانی، شعله می‌کشد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d6497bf-8227-439a-a6c2-b610f5a83c17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات