728 x 90

درگذشت مادر مجاهد سکینه سلیمانزاده در تهران

مادر سکینه سلیمانزاده
مادر سکینه سلیمانزاده

مادر مجاهد سکینه سلیمانزاده پس از ۴۵سال حمایت و هواداری از مجاهدین و سال‌ها تحمل رنج و زندان و پایداری در برابر دیکتاتوریهای شاه و شیخ به فرزند شهیدش، جاودانه فروغ، مجاهد خلق محمد صادق جوادی پیوست.

مادر سکینه سلیمانزاده که متولد سال۱۳۱۲ از الیگودرز است. از زمان شاه به‌دلیل فعالیت فرزندان مجاهدش با سازمان مجاهدین خلق آشنا شد و از همان زمان همراه با مادران مجاهدین و خانواده‌های آنها در فعالیت‌ها برای حمایت از مجاهدین شرکت می‌کرد.

این مادر دلیر در دوران فاز سیاسی به تهران آمد و به فعالیت‌هایش در حمایت و پشتیبانی از مجاهدین ادامه داد او در تظاهرات و میتینگهای مجاهدین شرکت می‌کرد و یار و پشتیبان فرزندان مجاهدش بود. او پس از ۳۰خرداد ۱۳۶۰ و با شروع مقاومت سراسری با حضور در پایگاههای مجاهدین در راستای پشتیبانی از مجاهدین، خود را در معرض بالاترین خطرها قرار داد. در جریان همین فعالیت‌ها بود که در سال۶۰ در یکی از پایگاههای مجاهدین دستگیر شد و حدود ۶سال را در سیاه‌چالهای خمینی جلاد گذراند و در سال۱۳۶۵ آزاد شد.

وقتی که در جریان عملیات کبیر فروغ جاویدان پسرش مجاهد قهرمان محمد صادق جوادی به عهدش با خدا و خلق وفا کرد، مادر بر دامنه فعالیت‌هایش علیه رژیم ضدبشری آخوندها و در دفاع از راه و آرمان مجاهدین افزود.

 

مادر سکینه سلیمانزاده

 

 

در سال۱۳۸۲ مادر با وجود کهولت سن، زمانیکه امکان تردد به عراق و دیدار از قرارگاه اشرف وجود داشت چند بار به آنجا سفر کرد و سرانجام در چهارمین سفر به قرارگاه اشرف، همراه با شماری از مادران مجاهدین در فرودگاه تهران دستگیر شد و بار دیگر مدتی را در اسارت در زندانهای دژخیمان خامنه‌ای گذراند.

درگذشت این مادر بزرگوار مجاهد را که به‌رغم داغ و فراق فرزندان، شجاعانه در برابر ستم شاه و شیخ ایستادگی کرد، به فرزند مجاهدش حشمت الله جوادی و سایر بازماندگان تسلیت می‌گوییم. بی‌شک روح پرفتوحش در روز پیروزی مردم ایران ناظر شادی آزادی و به نتیجه رسیدن رزم و رنج کهکشان شهیدان و جاودانه فروغها خواهد بود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b66ff5e-a05a-4930-97b3-b472048fdb9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات