728 x 90

درگذشت قهرمان مجاهد خلق بهزاد مسعودی

قهرمان مجاهد خلق بهزاد مسعودی
قهرمان مجاهد خلق بهزاد مسعودی

درگذشت قهرمان مجاهد خلق بهزاد مسعودی

با ۴۴سال سابقه مبارزه حرفه‌یی در دیکتاتوری سلطنتی و دیکتاتوری آخوندی

بامداد سه‌شنبه ۱۸دیماه ۱۳۹۷، قهرمان مجاهد خلق بهزاد مسعودی، پس از ۴۴سال مجاهدت بی‌وقفه در دیکتاتوریهای شاه و شیخ، به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد و به جاودانه فروغها پیوست. او به‌دنبال بیماری طولانی در بیمارستان در آلبانی درگذشت.

مجاهد صدیق بهزاد مسعودی متولد ۱۳۳۲ در تهران، دانشجوی راه و ساختمان در زمان شاه سه بار دستگیر شده بود و در چهارمین دور دستگیری و شکنجه در سال ۱۳۵۴ به مدت ۴سال حکم قطعی زندان گرفت و نهایتاً در قیام ضدسلطنتی آزاد شد.

بهزاد در دوران مبارزه سیاسی مجاهدین علیه حاکمیت خمینی از مسئولان بخش اجتماعی و از فرماندهان بسیار سخت کوش میلیشیا بود. در اواخر سال ۵۹ که چماقداران و پاسداران خمینی مرتباً به مجاهدین حمله می‌کردند مدتی در امداد پزشکی مجاهدین مسئولیت کمک و یاری رساندن به میلیشیا و مجاهدین مجروح را به‌عهده داشت.

قهرمان مجاهد خلق بهزاد مسعودی، فرماندهی سلسله‌ای از عملیات مجاهدین را برعهده داشت. از جمله در سال ۱۳۶۱ در شمال کردستان، در سال ۱۳۶۲ در شرق سردشت و در جنوب آلان و نیز عملیات مرزی در سال ۱۳۶۴. او همچنین با شجاعت و رشادتی چشمگیر در سلسله عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران به‌ویژه عملیات آفتاب، عملیات چلچراغ و فروغ جاویدان شرکت داشت. در دوران ۱۴ساله پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی در معاونت اطلاعات ارتش آزادیبخش به شایستگی آزمایش صدق و پاکبازی داد.

خانم مریم رجوی با درود به بهزاد مسعودی و مجاهدت تابناک ۴۴ساله‌اش برای آزادی خلق و میهن، درگذشت این قهرمان صدیق را به همرزمان مجاهد و بستگانش تسلیت گفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7645798a-b8ba-4499-bc86-d7a62ac4bd4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات