728 x 90

درگذشت صالح قلاب شخصیت برجسته اردنی، دوست دیرین مجاهدین و مقاومت ایران

صالح قلاب شخصیت برجسته اردنی، دوست دیرین مجاهدین و مقاومت ایران
صالح قلاب شخصیت برجسته اردنی، دوست دیرین مجاهدین و مقاومت ایران

درگذشت صالح القلاب

شخصیت برجستهٔ عرب

و دوست دیرین مقاومت ایران

صالح القلاب:

الان توطئه‌هایی وجود دارد. بشنوید. کسانی هستند که پسر شاه را بزک می‌کنند. همان‌طور که شاه را بزک کردند و انقلاب مصدق را ساقط کردند. تلاش می‌کنند که اپوزیسیون سازی کنند اما شکست‌خورده و سرافکنده خواهند شد. شما قادر به خنثی کردن این توطئه‌ها هستید.

برادران عزیزم

این رژیم با دخالت امور کشورهای عرب مشکلاتش را به خارج صادر می‌کند. این رژیم از بحرانهایش فرار می‌کند تا به مردم ایران این‌طور وانمود کند که گویی آنها برای شیعه می‌جنگند. این رژیم به شیعیان دروغ می‌گوید و شیعیان هیچ ربطی به این رژیم ندارند. من در مقابل شما به اعراب می‌گویم، کسانی که خواهان رویارویی با این باند فاسد حاکم بر ایران هستند باید از این مقاومت و مجاهدین حمایت کنند. چرا که نبرد یک نبرد مشترک علیه رژیم است.

(سخنرانی صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن-گردهمایی ۲۰۱۸)

 

صالح قلاب شخصیت برجسته اردنی، دوست دیرین مجاهدین و مقاومت ایران روز چهارشنبه سوم آبان در ۷۹ سالگی در امان چشم از جهان فرو بست. او به‌دلیل بیماری قلب و کلیه چند ماه در بیمارستان المرکز العربی اردن بستری بود. او نویسنده و سخنوری مردمی و زبردست بود.

صالح قلاب در سال۱۹۴۴ در شهر الزرقای اردن به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلاتش طی دهها سال مسئولیتهای متعددی را در اردن برعهده داشت از جمله وزیر تبلیغات، وزیر فرهنگ، سخنگوی دولت، مدیرکل هیأت رادیو و تلویزیون اردن و عضو مجلس سنای اردن.

 

صالح قلاب از ۴۴سال پیش، از ابتدای انقلاب ضدسلطنتی پس از سفر به تهران در معیت یاسر عرفات همواره از مجاهدین و مقاومت ایران و رهبر آن آقای مسعود رجوی و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی حمایت می‌کرد. او در دیدار تاریخی یاسر عرفات و مسعود رجوی در تهران حضور داشت.

صالح القلاب:

در ماه فوریه ۱۹۷۹ به‌همراه رهبر بزرگ یاسر عرفات و رئیس ابو مازن و هانی الحسن رفتم و آنجا گفتم می‌خواهم مجاهدین را ببینم. به مقر آنها رفتم که تبدیل به یک مرکز پزشکی شده بود. به‌رهبری این رهبر بزرگ، که او گوهری کمیاب در جهان سوم می‌باشد.

 

صالح قلاب در گردهمایی‌های مختلف مقاومت ایران در پاریس شرکت داشت و همواره در تحلیل‌ها و سخنرانی‌های خود تأکید می‌کرد که منطقه نهایتاً با پیروزی مجاهدین در ایران به صلح و ثبات و امنیت و همزیستی و شکوفایی می‌رسد.

صالح القلاب:

باور کنید که این رژیم با یک بحران نابود کننده‌ای روبه‌روست. فکر نکنید که این رژیم یکپارچه و قوی است. اموال شما هم‌اکنون برای توطئه علیه مردم عراق صرف می‌شود. برای توطئه علیه مردم سوریه و برای توطئه علیه مردم یمن و حتی علیه مردم فلسطین. ما خواستار یک ایران آزاد و دموکراتیک هستیم که اقلیتها حضور داشته باشند و از حقوق مشروع خودشان برخوردار باشند. این خواسته ماست الآن. همه بر سر این برنامه متحد هستند

(ویلپنت –اول ژوئیه ۲۰۱۷)

 

صالح القلاب:

و این ظالمان نابود خواهند شد و تاریخ آنها را لعنت خواهد کرد. ما را به زندان اوین بردند تا برای ما توضیح دهند چگونه شاه مردم ایران را شکنجه می‌کرد و الآن شکنجه در اوین یک ملیون بار بدتر از قبل است ولی چرا در اوین کشتار می‌شود؟ این سؤال همه است و همه می‌بینند که مردم ایران گرسنه هستند و در اصفهان تظاهرات می‌کنند و مجاهدان این تظاهرات را رهبری کردند پس چرا باید اموال مردم ایران در سوریه و عراق و برای حسن نصرالله و حزب‌الله و داعش و در یمن خرج شود؟ چرا؟ این اموال برای فرزندان شما و دانشگاهها و مدارس و اینده روشن فرداست. اینها باقی نخواهند ماند و همان طور که همه دیکتاتورهای تاریخ رفتند اینها هم نابود خواهند شد و ایران مجدداً کشوری مهم در منطقه خواهد شد که بر اساس علم وصلح و دانشگاهها و مدارس و آزادی و دموکراسی اداره خواهد شد...

مردم پیروز خواهند شد و پیروزی از ان مردم است. ایران پیروز خواهد شد و شما پیروز خواهید شد. مجاهدین نمایندگان مردم ایران هستند و پیروز خواهند شد.

 

صالح قلاب در سال۱۳۹۸ به اشرف۳ رفت و در گردهمایی سالانه مقاومت در اشرف سخنرانی کرد و بر نقش بی‌بدیل مسعود رجوی در رهبری انقلاب و نجات منطقه از شر رژیم آخوندی تأکید کرد.

صالح القلاب:

خانم مبارز و رهبر بزرگ، یار این مسیر طولانی،

اجازه بدهید امروز درباره انسان و رهبر بزرگی صحبت کنم، رهبری بسیار بزرگ،

من در گذشته بسیار دور با مجاهدین آشنا شدم. در ابتدا، فکر می‌کنم معاون قرارگاه کار در شش طبقه در رقه بودم قبل از یک سال یا دو سال یا کمی کمتر از انقلابی که در نهایت به‌دست این گروه شوم که در ایران حکومت می‌کنند، افتاد؛ در آنجا از جمله یک مرد جوان بود که به چادر من آمد و درباره انقلاب در ایران صحبت می‌کرد. به عقیده من، پس از آن که با مجاهدین آشنا شدم دریافتم که آنها از افراد اصلی همراه با مجاهدین بودند به‌رهبری قهرمان کبیر و بزرگ، مسعود رجوی.

امروز، ممکن است بسیار از جوانان حاضر نمی‌دانند که وارث سیاسی جنبش ملی رشدیابنده دکتر محمد مصدق، مجاهد بزرگ، مسعود رجوی است. او وارث این جنبش به‌هم پیوسته است.

از شما می‌خواهیم از جای خود برخیزید و برای قهرمانی که هم‌چنان این مسیر را هدایت می‌کند و پیام مصدق را از میان تمامی نسلها عبور داد و آنرا به شما رسانده دست بزنید. درخواست دارم، همه بایستیم.

زنده‌باد مسعود رجوی، زنده‌باد مسعود رجوی، زنده‌باد مسعود رجوی، مرگ بر آخوندهایی که ایران را وارد این سردرگمی و نکبت تاریخی کرده‌اند، مرگ بر آنها، مرگ بر آنها، پایان آنها به‌دلیل این رهبری بزرگ که مردم ایران را هدایت می‌کند، نزدیک است.

(گردهمایی در اشرف۳ ـ ۱۳۹۸)

 

صالح قلاب در خرداد ۱۳۷۵ در سخنرانی خانم مریم رجوی در سالن ارلزکورت لندن شرکت و با رئیس‌جمهور برگزیدهٴ مقاومت دیدار کرد. سپس مصاحبه‌یی با خانم رجوی انجام داد که در شمارهٔ ۳۰تیر ۱۳۷۵ المجله درج شد.

 

تسلیت خانم مریم رجوی

خانم مریم رجوی فقدان دریغ‌انگیز صالح قلاب دوست بزرگ مجاهدین و مقاومت ایران را به مردم اردن به‌ویژه به خانواده و دوستان این مبارز قدیمی و به مسعود و مجاهدین تسلیت گفت و تأکید کرد: مردم اردن و هم‌چنین فلسطینی‌ها و سازمان فتح یک یار و یاور فراموشی‌ناپذیر را از دست دادند. او به راستی از افتخارات ماندگار اردن و فلسطین محسوب می‌شود

۲۷سال پیش که برای اولین بار صالح قلاب را در لندن دیدم، شناخت عمیق او از فاشیسم دینی حاکم بر ایران هرکس را تحت تأثیر قرار می‌داد. او با همین شناخت از چهار دهه پیش هیچ فرصتی را در حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران از دست نداد

صالح قلاب همواره یک صدای بلند در جهان عرب در دفاع از مجاهدین در اشرف در عراق در مقابل نیروی تروریستی قدس و در برابر مزدوران عراقی خامنه‌ای بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2821fd9-95bd-434b-8c37-fc6087c655ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات