728 x 90

درگذشت شیلا جکسون لی حامی دیرین مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی

شیلا جکسون لی
شیلا جکسون لی

شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا، حامی دیرین مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی درگذشت.

خانواده شیلا جکسون لی طی بیانیه‌یی او را قهرمان پرشور حامی مردم و صدای قوی مترقی در حزب دموکرات در حمایت از حقوق آفریقایی- آمریکایی و زنان دانستند که برای بیش از ۳۰ سال به‌عنوان زن کنگره شناخته می‌شد.

 

شیلا جکسون لی: ... و این موضوع ایرانیانی است که ایران را ترک کردند. اجازه بدهید به شما بگویم که حاکم عراق اجازه می‌دهد که به کمپ آنها که کمپ لیبرتی گفته می‌شود، حمله کنند. آنها اجازه رسیدگی پزشکی را به این کمپ مشخص نمی‌دهند.

شیلا جکسون لی که قاطع‌ترین سیاست را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در پیش گرفت. در سخت‌ترین شرایط به یاری مجاهدین در اشرف و لیبرتی شتافت و برای حفاظت و امنیت و انتقال آنها از عراق هرکاری توانست انجام داد.

 

بازدید شیلا جکسون لی از نمایشگاه شهیدان قیام در واشنگتن

شیلا جکسون لی در سخنان خود در گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۲ گفت: درود بر این اجلاس فوق‌العادهٔ ایران آزاد که سالهاست در پاریس برگزار می‌شود. از خانم رجوی تشکر کنم که با قامت بلند ایستاده و با اعضای کنگره و سران کشورها دربارهٔ مبارزه برای دموکراسی صحبت کرده است. از شما ممنونم به‌خاطر مبارزهٴتان برای دموکراسی و پیوستن به‌دیگر آزادیخواهان برای تضمین رسیدن به‌دموکراسی.

خانم جکسون‌لی هم‌چنین در پیامی به کهکشان سال۱۳۹۸ گفت: به‌همه شما درود می‌فرستم. از شما به‌خاطر نبردتان در راه آزادی ممنونم. من از اقدامات خواهر عزیز مان و از رهبری او و ایستادگی سرفرازانه‌اش برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنم.

شیلا جکسون‌لی در کهکشان سال ۱۳۹۲خطاب به‌رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران گفت: خانم رئیس‌جمهور منتخب، ما با شما خواهر شده‌ایم، چالش رهبری عظیم شما در سراسر دنیا پراکنده است، ما به شما افتخار می‌کنیم.

در اسفند سال۱۳۸۸ هنگامی دولت دست‌نشاندهٴ مالکی در عراق مجاهدین را در اشرف تحت محاصره و فشار قرار داده بود، خانم جکسون‌لی به‌دفاع از اشرفیان برخاست و گفت: در هیچ پرونده‌یی رفتار دولت عراق نگران کننده‌تر از رفتار آنان با ساکنان اشرف نیست. نیروهای امنیتی عراق، حقوق مجاهدین خلق ایران را نقض کرده‌اند و به ساکنان اشرف یورش بردند. آمریکا می‌باید تضمین کند که حمله‌های ۶مرداد تکرار نشود.

 

بیانیه شیلا جکسون لی در محکومیت کودتای ۱۷ژوئن ـ ۲۰ژوئن ۲۰۰۳

به‌دنبال درگذشت خانم شیلا جکسون لی رئیس‌جمهور آمریکا، شخصیتهای برجسته و اعضای مجلس نمایندگان و سنا از هر دو حزب طی بیانیه‌ها و پیام‌هایی درگذشت او را تسلیت گفتند و از فعالیت‌های وی در دفاع از حقوق‌بشر و عدالت تجلیل کردند.

به‌دنبال درگذشت خانم شیلا جکسون لی رویترز در گزارشی نوشت:

خانواده جکسون لی روز جمعه در ایکس گفتند نماینده ایالات متحده، شیلا جکسون لی، که آشکارا صدای قوی مترقی در حزب دموکرات در حمایت از حقوق آفریقایی-آمریکایی و زنان بود درگذشت.

جکسون لی از تگزاس ماه گذشته اعلام کرد که مبتلا به سرطان لوزالمعده است و گفت: جاده پیش رو آسان نخواهد بود، اما من با ایمان ایستاده‌ام که خدا مرا تقویت خواهد کرد.

خانواده وی در این بیانیه گفتند: "قهرمان پرشور حامی مردم، از طرف مؤلفه‌های خود به‌دلیل حضور همیشه در صحنه و خدمت تقریباً بی‌نظیر خود برای بیش از ۳۰سال به‌عنوان"کنگرسوومن یا زن کنگره"شناخته می‌شد. "

او در طول حرفه خود در ترویج قوانینی با هدف پرداختن به عدالت اجتماعی، نابرابری اقتصادی و نگرانیهای بهداشت عمومی فعال بود.

 

نیویورک تایمز، نیز در گزارشی نوشت: نماینده شیلا جکسون لی، قهرمان آرمان مترقی، در ۷۴ سالگی درگذشت.
وی یک دموکرات از تگزاس و جلودار عدالت نژادی و آرمانهای مترقی بود.
خانم جکسون لی در طول فعالیت خود در کنگره، رئیس کمیته فرعی قضایی برای جنایت، تروریسم و ​​امنیت داخلی و به‌عنوان یکی از اعضای ارشد کمیته‌های مجلس نمایندگان در امور قضایی، امنیت داخلی و بودجه بود.
وی همواره می‌گفت من وارث بدنهای درهم شکسته و قلوب شکسته و جان انسان‌هایی هستم که قبل از من جان باختند.
نیویورک تایمز: ۳۰تیر ۱۴۰۳

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3da8840e-c3e9-489e-87bf-4e91e16dc0c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات