728 x 90

درگذشت سیداسماعیل عمادی چاشمی از یاران دیرین مجاهدین خلق

درگذشت سیداسماعیل عمادی چاشمی از یاران دیرین مجاهدین خلق
درگذشت سیداسماعیل عمادی چاشمی از یاران دیرین مجاهدین خلق

سیداسماعیل عمادی چاشمی یکی از هواداران قدیمی مجاهدین خلق و یار دیرین مجاهدین اشرفی در کوچکسرا بود که در روز ۱۸فروردین ۱۴۰۲ به‌دنبال یک بیماری سخت و طولانی سرطان درگذشت و به خیل یاران صدیقش پیوست.

اسماعیل عمادی چاشمی که مربی رشته‌های یوگا و کاراته و تکواندو و همین طور یک هنرمند و عکاس با سابقه در سطح استان مازندران بود، هرگز ریشه‌های خود را فراموش نکرد و در هر فرصتی که پیش می‌آمد ارادت قلبی و عملی خودش را به مجاهدین خلق ابراز می‌کرد.

اسماعیل که هنگام درگذشت ۵۹ساله بود، در سال۶۰ به‌دلیل هواداری از مجاهدین خلق دستگیر و زندانی شد. اما زندان و شکنجه حقیرتر از آن بود که روح شورشگر اسماعیل را به تسلیم بکشاند.

یک سال بعد وقتی از زندان آزاد شد همواره می‌گفت من تمام سالهای زندانم را با یاد سردار موسی و اشرف زنان مجاهد گذراندم. من در عاشورای مجاهدین قد کشیدم و هرگز نمی‌توانم این فدای بزرگ را فراموش کنم.

اسماعیل عمادی به‌دلیل آشنایی با درد و فقر مردم به‌خصوص در مناطق روستایی ایران همیشه در مقابل مردمش خاضع و خاشع و لبخند به لب بود به همین دلیل محبوبیت زیادی در بین مردم خطه شمال داشت.

روح ورزشکاری و رزمندگی اسماعیل باعث می‌شد در هر رشته ورزشی که قدم می‌گذاشت به‌سرعت در آن رشته به مهارت می‌رسید و به‌رغم محدودیتها و سخت‌گیریهای عوامل حکومتی به‌دلیل برخورداری از حمایت مردمی در رشته‌های یوگا، هیپنوتیزم، کاراته و تکواندو و نیز رشته عکاسی به استادی برسد.

اما روح شورشگر اسماعیل هرگز به این قانع نبود. او گمگشته‌اش را در مجاهدین و فدای بیکرانه‌شان یافته بود و هرگاه این امکان را پیدا می‌کرد، سروده‌های قلبی‌اش را نثار همرزمان مجاهدش می‌کرد. او زمانی که در سال۱۴۰۰ متوجه شد یاران مجاهدش در اشرف۳ به کرونا مبتلا شدند، طی یک پیام صوتی آرزو می‌کرد که کاش در کنار شما بودم و لااقل پرستار دردهای شما می‌شدم. اسماعیل خطاب به یاران مجاهدش در اشرف۳ گفته بود: «شما از نسل باقرخان و ستارخان و سردار موسی هستید. ایران با وجود و باورها و عملکردهای شماست که به آزادی خواهد رسید. ایران منتظر قدوم شماست و من یقین دارم که با رزم شما ایران از لوث وجود آخوند و این ضحاک دوران آزاد خواهد شد».

اسماعیل عمادی به‌دلیل همین اعتقادات و باورهایش به مجاهدین بارها مورد تهدید و بازداشت پاسداران و عوامل امنیتی قرار گرفت.

در آخرین بار روز سه‌شنبه ۱۸ آبانماه ۱۴۰۰ در قائمشهر توسط مأموران اطلاعاتی بازداشت شده و سپس وی را به اطلاعات ساری منتقل کردند. او در اطلاعات ساری به سختی زیر فشار قرار گرفت تا از اعتقاداتش دست بکشد و به پیوندهای دیرینش با مجاهدین اعتراف کند. اما اسماعیل صبور و مقاوم حسرت آه را بر دل بازجویان و پاسداران گذاشت و به‌رغم آن‌که در آنزمان از بیماری سرطان رنج می‌برد در مقابل فشارها و تهدیدها از آرمانش ایستادگی و دفاع کرد.

سرانجام در روز ۱۸فروردین در آستانه سالگرد شهیدان حماسه پرفروغ ۱۹فروردین در اشرف، اسماعیل عمادی چاشمی به جهان جاودانه پرکشید. اگر چه مردم خطه شمال و قائم‌شهر و چاشم هرگز روح جوانمردی و رزمندگی و عشق سرشارش به خلق و آزادی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e7eff57-545e-4bf1-81a9-42580704af28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات