728 x 90

درگذشت دکتر صمد فتح‌پور عضو شورای ملی مقاومت ایران و پیام تسلیت خانم مریم رجوی

دکتر صمد فتح‌پور
دکتر صمد فتح‌پور

دکتر صمد فتح‌پور، عضو شورای ملی مقاومت ایران، بعدازظهر دوشنبه ۲۹فروردین در پی بیماری طولانی قلبی در بیمارستان در پاریس در ۷۴سالگی بدرود حیات گفت.

او دکترای مهندسی الکترونیک و تله کمونیکاسیون از فرانسه، استاد الکترونیک در دانشکده مخابرات تهران، سرمهندس مخابرات و ماکروویو و کارشناس بین‌المللی مخابرات بود و سرپرستی نمایندگی ایران در کنفرانس‌های بین‌المللی مخابرات و الکترونیک را تا سال۱۳۵۵ به عهده داشت.

وی از اوایل حکومت خمینی به هواداری از سازمان مجاهدین و مبارزه با این رژیم برخاست و در سال۱۳۷۴ به عضویت شورای ملی مقاومت در آمد. صمد در شمار دستگیر شدگان کودتای نافرجام ۱۷ژوئن۲۰۰۳ در فرانسه و اتهامش پناه دادن دهها تن از مجاهدین در طول سالیان در خانه‌اش در شمال پاریس بود.

دو تن از برادران دکتر فتح‌پور از شهیدان سرافراز سازمان مجاهدین خلق ایران هستند. مجاهدان خلق فرهاد فتح پور در مرداد۱۳۶۱ در تهران و فریدون فتح‌پور در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسیدند.

مادر دکتر صمد فتح‌پور از هواداران شناخته شده سازمان مجاهدین در تبریز بود و بارها توسط نیروهای سرکوبگر از جمله کمیته و دادستانی ارتجاع دستگیر شد. این مادر شجاع در زندانهای خمینی بسیار مقاوم بود و به دیگر زندانیان روحیه می‌داد.

 

پیام تسلیت خانم مریم رجوی

دکتر صمد فتح‌پور عضو گرامی شورای ملی مقاومت رستگار شد. به‌روان پاکش درود که زندگی‌اش را وقف آزادی میهن و یاری رساندن به مجاهدان آزادی کرد، به موقعیت‌های چشم‌گیر شغلی که به‌خاطر صلاحیت‌های و دستآوردهای علمی در انتظارش بود، پشت پا زد، به دو دیکتاتوری شاه و شیخ قاطعانه «نه» گفت و سرفرازی در نبرد با استبداد دینی را برهمه چیز مرجح شمرد.

او اکنون با برادران شهیدش، مجاهدان قهرمان فرهاد و فریدون فتح‌پور محشور شده است. جای او را متخصصان، استادان و دانش‌پژوهان آزاده ایران پر می‌کنند و آرزوهایش برای ساختن ایران آزاد و پیشرفته فردا برآورده خواهد شد.

فقدان دریغ‌انگیز دکتر فتح پور را به‌عنوان یکی دیگر از مظاهر آزادگی و مقاومت و وفای به عهد، به مسئول و اعضای شورای ملی مقاومت و یاران و بستگانش در خانواده بزرگ مقاومت ایران و به‌مردم شهر زادگاهش تبریز تسلیت می‌گویم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06ec7008-351d-4b31-928f-28772b1edd69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات