728 x 90

درگذشت خانم شیلا جکسون لی - تسلیت خانم مریم رجوی

درگذشت خانم شیلا جکسون لی
درگذشت خانم شیلا جکسون لی

شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا، حامی دیرین مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدان اشرفی درگذشت.

خانواده شیلا جکسون لی طی بیانیه‌یی او را قهرمان پرشور حامی مردم و صدای قوی مترقی در حزب دموکرات در حمایت از حقوق آفریقایی-آمریکایی و زنان دانستند که برای بیش از ۳۰سال به‌عنوان زن کنگره شناخته می‌شد.

شیلا جکسون لی که قاطع‌ترین سیاست را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در پیش گرفت. در سخت‌ترین شرایط به یاری مجاهدین در اشرف و لیبرتی شتافت و برای حفاظت و امنیت و انتقال آنها از عراق هرکاری توانست انجام داد.

شیلا جکسون لی در سخنان خود در گردهمایی ایران آزاد ۱۴۰۲ گفت: درود بر این اجلاس فوق‌العادهٔ ایران آزاد که سالهاست در پاریس برگزار می‌شود. از خانم رجوی تشکر کنم که با قامت بلند ایستاده و با اعضای کنگره و سران کشورها دربارهٔ مبارزه برای دموکراسی صحبت کرده است. از شما ممنونم به‌خاطر مبارزهٴتان برای دموکراسی و پیوستن به‌دیگر آزادیخواهان برای تضمین رسیدن به‌دموکراسی.

خانم جکسون‌لی هم‌چنین در پیامی به کهکشان سال۱۳۹۸ گفت: به‌همه شما درود می‌فرستم. از شما به‌خاطر نبردتان در راه آزادی ممنونم. من از اقدامات خواهر عزیزمان و از رهبری او و ایستادگی سرفرازانه‌اش برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنم.

شیلا جکسون‌لی در کهکشان سال ۱۳۹۲ خطاب به‌رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران گفت: خانم رئیس‌جمهور منتخب، ما با شما خواهر شده‌ایم، چالش رهبری عظیم شما در سراسر دنیا پراکنده است، ما به شما افتخار می‌کنیم.

در اسفند سال۱۳۸۸ هنگامی دولت دست‌نشاندهٔ مالکی در عراق مجاهدین را در اشرف تحت محاصره و فشار قرار داده بود، خانم جکسون‌لی به‌دفاع از اشرفیان برخاست و گفت: در هیچ پرونده‌یی رفتار دولت عراق نگران کننده‌تر از رفتار آنان با ساکنان اشرف نیست. نیروهای امنیتی عراق، حقوق مجاهدین خلق ایران را نقض کرده‌اند و به ساکنان اشرف یورش بردند. آمریکا می‌باید تضمین کند که حمله‌های ۶مرداد تکرار نشود.

 

تسلیت خانم مریم رجوی:

با اندوهی عمیق به‌مناسبت درگذشت نماینده کنگره آمریکا، شیلا جکسون‌لی یک مدافع راستین عدالت و حقوق‌بشر و یک رزمنده شجاع و فراموشی‌ناپذیر تسلیت‌های صمیمانه خودم و مردم و مقاومت ایران به‌ویژه زنان این مقاومت را به مردم آمریکا و اعضای کنگره آمریکا و هم‌چنین به خانواده او و عموم آزادیخواهان ابراز می‌کنم.

مردم ایران یک مدافع پرشور و من یک دوست صمیمی و دلسوز را از دست دادم که چند دهه و در سخت‌ترین شرایط در کنار مقاومت ایران ایستاد و شجاعانه از آن در برابر رژیم آخوندی و سیاست مماشات و برچسبهای ناروا دفاع کرد و بسیاری از دشمنی‌ها را به جان خرید.

نام و یاد شیلا جکسون لی در قلب مردمان آزادیخواه جهان به‌ویژه در میان هموطنانم در ایران برای همیشه زنده خواهد بود.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1309610b-4f0b-44b4-8ffc-810a3ed865d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات