728 x 90

دروغ‌های آخوند روحانی: بسیاری از کشور رشد منفی اقتصادی ۹ تا ۱۳درصد داشتند، اقتصاد ما فقط ۱.۷درصد کوچک شد

آخوند روحانی
آخوند روحانی

در حالی که آمار سالانه صندوق بین‌المللی پول و گزارشهای خبرگزاریهای بین‌المللی و حتی رسانه‌های حکومتی در این روزها حاکی از رشد منفی اقتصادی و سقوط شتابان ارزش ریال در حاکمیت فاسد آخوندهاست، آخوند روحانی در سخنان روز ۱۲شهریور خود مدعی رشد پایه پولی و درست بودن مسیر اقتصادی رژیم شد.

در همین روز روزنامه حکومتی مستقل نوشت: «بر اساس آمار سالیانه صندوق بین‌المللی پول جمهوری اسلامی در سال۲۰۱۹ بالاترین سقوط تولید ناخالص داخلی (منفی۸.۲ درصد) را میان کشورهای جهان تجربه کرده است.

تنها ۱۵کشور جهان در سال۲۰۱۹ کاهش تولید ناخالص داخلی داشته‌اند و ایران جزء ۷کشور معدود در دنیا می‌باشد که ۳سال متوالی این سیر نزولی را دنبال نموده است.

در حالی که ریال ایران به‌عنوان یکی از بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهانی به حساب می‌آید، دینار کویت، دینار بحرین و ریال عمان ارزشمندترین واحدهای پولی جهان محسوب می‌شوند».

علیرغم این آخوند روحانی ۱۲ شهریور ۹۹ با دروغپردازی خاص خود گفت: «بسیاری از کشورها در طول این چهار پنج ما در طول مدت کرونا از لحاظ اقتصادی دچار رشد منفی اقتصادی ۹درصد یا ۱۰درصد و ۱۲درصد تا ۱۳درصد به تفاوت اینها اقتصادشان کوچک شده اما در جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه فشارها و تحریم در دوره کرونا در این چند ماه، در سه ماهه اول امسال ما فقط ۱.۷درصد اقتصاد ما کوچک شده! یعنی کمتر از دو درصد.

صحبت‌هایی که در بعضی از رسانه‌ها می‌شود که در کشور ما از لحاظ رشد نقدینگی شرایط ما خیلی بد است، شرایط انفجار است، بحمدالله رشد پایه پولی ما کمتر از ۳درصد بوده در این پنج ماهه، نشان می‌دهد که مسیر حرکت اقتصادی ما یک مسیر صحیح و درستی است که ما داریم طی می‌کنیم.

ما البته توقع داشتیم، یک طرح‌هایی داشتیم، امیدوار بودیم در هفته‌های گذشته با کمک قوای دیگر نهایی بشود که به نفع کشور بود، حالا یا تأخیر افتاد یا نشه، حالا راههای دیگر ما پیدا می‌کنیم ما از این هفته در جلسه اقتصادی‌مان دنبال راههای دیگر هستیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19ab0101-19f0-45a2-a31b-de838b54a6fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات