728 x 90

دروغگویی ارزی و جام‌زهر مذاکره - مروری بر رسانه ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

ورشکستگی عقیدتی، استراتژیک و داخلی نظام

جدی‌ترین مضمون مشترک روزنامه‌های حکومتی ۱۷تیر، خوردن کفگیر نظام به ته دیگ در عرصه‌های مختلف است.

مستقل به دین‌فروشی آخوندی و سوءاستفاده از قرآن در سرکوب اذعان کرده و زیر عنوان «از آیه محاربه اعدام استنباط نمی‌شود».

از جمله نوشته است: «نمی‌توانیم از این آیه به دلخواه خود استفاده کنیم و مثلا برخی جرایم مانند قاچاق مواد مخدر و یا مخالفت با جمهوری اسلامی و حتی جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی را مشمول این آیه بدانیم. مخالفت با جمهوری اسلامی و یا جنگیدن با آن بالاتر از جنگیدن با پیامبر نیست. پیامبر همان‌طور که گفتم به کسانی که با آن حضرت می‌جنگیدند محارب یا مفسد فی الارض نمی‌گفت».

آرمان هم به جدایی مردم از نظام و شقه دورنی رژیم اعتراف کرده و نوشته است: «جامعه ما دوشاخه شده و دو گسل سیاسی در نظام سیاسی‌مان داریم که یکی فاصله مردم از دولت و دیگری این‌که تا حدودی در خود دولت و بین مقامات تصمیم‌گیر شقاقی به‌وجود آمده که نقطه ضعف در نظام بین‌المللی است».

کیهان خامنه‌ای هم در میان دود و دم‌هایش برای باند رقیب از دستش در رفته که تنها دشمن نظام مردم و تنها وحشت نظام از مردم است. کیهان با وارونه‌گویی نوشته: «تنها امکان ضربه، ناراضی کردن مردم، و نسبت دادن سوءتدبیرها به نظام و انقلاب است».

دروغگویی ارزی و جام‌زهر مذاکره

در زمینه اجتماعی گزارش‌هایی ازتداوم آتش‌سوزی در زاگرس، بحران تراکم زندانی در زندان بزرگ تهران به‌رغم ادعاهای رژیم مبنی بر آزادسازی زندانیان، و در زمینه اقتصادی اذعان به سیاه‌بازی نظام در گران کردن ارز در حالی که خودش دست دارد.

جهان صنعت نوشته است: «سکه تنها ظرف دو ساعت ۸۷۰هزار تومان ارزان شد و به کانال ۹میلیون تومان برگشت. این میزان کاهش قیمت آن هم ظرف چند ساعت از دست‌های پشت‌پرده در بازار خبر می‌دهد. کارشناسان نیز می‌گویند این دولتمردان بوده‌اند که با اظهارنظرهای جنجالی خود بر طبل گرانی کوبیده و بازار را مستعد ثبت نرخ‌های جدید معاملاتی کرده‌اند».

و اعتماد هم به تنگنای نظام برای خوردن هرچه زودتر جام ‌زهر اشاره کرده و نوشته است: «تحریم‌های غرب و به‌ویژه ایالات‌متحده در چهار دهه اخیر، وضعیت بغرنجی را برای کل سیستم و شهروندان ایرانی به‌وجود آورده است.

عدم درک محیط ژئوپلیتیکی جهان و معادلات و مناسبات قدرتی، زمینه برگشت وضعیت گذشته را بیش‌از‌پیش شکل داد.

وضعیت اقتصاد داخلی در ایران شرایط مساعدی ندارد. بنگاه‌های بزرگ تولیدی با چالشهای خاص خود مواجه هستند.

زمان معطل نمی‌ماند. با گذشت هر دقیقه و ساعت و شبانه‌روز، سرمایه ملی ایرانیان در حال زائل شدن است. درک زمان در هر نوع کنش ژئوپلیتیکی مهم‌ترین عامل پیروزی و کسب منافع است. وضعیت اقتصادی ایران نابسامان است. کنش منطقه‌یی ایران در حال انقباض است. مشارکت شهروندان در امور سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رو به کاهش است. چالشهای اجتماعی ناشی از وضعیت اقتصادی در داخل رو به افزایش است».

مستقل هم در مطلبی طنزگونه از جنگ گرگها در مجلس ارتجاع تمام فضاحت نظام را بر سر ولی‌فقیه سرشکن کرده و نوشته است: «چاله‌میدانی بود پر از بوی ادبیات لمپنی آن‌قدر داغ بودند که نفهمیدند ظریف گفت سیاست خارجی، فراجناحی و در حوزه‌ٔ اختیارات رهبر است پس تبعات و عوارض این تصمیم‌ها به عهده‌ٔ آنها نیست که خروجی‌اش می‌شود این‌که نسبت دادن «خیانت» به دولت، اصولاً از گم‌کردن سوراخ دعا ناشی می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75fea983-4f13-4714-ac42-95e850fb949b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات