728 x 90

درخواست کاخ سفید از قطر برای توقف کمک مالی به شبه‌نظامیان رژیم ایران

کمک مالی به شبه نظامیان رژیم ایران توسط قطر
کمک مالی به شبه نظامیان رژیم ایران توسط قطر

کاخ سفید از قطر خواست تا به‌دنبال افشاگریهایی حول معاملات این کشور با گروه‌های تروریستی، کمک مالی به شبه‌نظامیان حامی رژیم ایران را متوقف کند. مقامهای امنیتی آمریکا از ارتباطات قطر با شماری از شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران که بسیاری از آنها توسط واشینگتن سازمانهای تروریستی محسوب می‌شوند ابراز نگرانی کرده‌اند.

این موضوعات به‌دنبال افشای شماری از پیامهای ایمیلی بوده که گفته می‌شود از طرف مقامهای ارشد در دولت قطر با اعضای ارشد گروههایی تروریستی از جمله حزب‌الله گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در جنوب لبنان علاوه بر سرکردگان ارشد سپاه پاسداران بوده است. این پیامهای ایمیلی که توسط ساندی تلگراف فاش شده، نشان می‌دهند که اعضای ارشد دولت قطر روابط دوستانه‌یی با شخصیتهای کلیدی در سپاه پاسداران از جمله پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی نیروی قدس و حسن نصرالله سرکرده حزب‌الله برقرار کرده‌اند.

جزییات مکالمات بین مقامهای قطری و فرماندهان گروه‌های مختلف تروریستی تحت‌امر رژیم ایران که قبلاً فاش نشده نشان داده‌اند که این گروهها صدها میلیون دلار مزد می‌گیرند و بنا‌به یک گزارش، این ارقام در حد یک میلیارد دلار است که بخشی از پرداخت به آنها بابت تضمین آزادی گروگانهایی بوده که در دست این شبه‌نظامیان در جنوب عراق بوده‌اند...

اینگونه پرداختها در نقض کامل سیاست دیرین واشینگتن است که به این سازمانهای تروریستی نبایستی باج داده می‌شده است.

به‌دنبال تصمیم پرزیدنت دونالد ترامپ در هفته گذشته که از توافق اتمی رژیم ایران بیرون کشید این دولت اکنون از قطر خواسته است روابطش با رژیم ایران علاوه بر روابطش با گروه‌های تروریستی تحت حمایت رژیم ایران را تجدیدنظر کند.

یک مقام امنیتی ارشد آمریکا گفت آنچه این پیامهای ایمیلی نشان داده‌اند این است که شماری از مقامهای ارشد دولت قطر روابطی صمیمانه با شخصیتهای ارشد در سپاه پاسداران علاوه بر سازمانهای تروریستی مورد حمایت رژیم ایران برقرارکرده‌اند.

وی گفت در شرایطی که دولت آمریکا تلاش دارد رژیم ایران را متقاعد کند به حمایتش از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه خاتمه بدهد ما معتقد نیستیم ادامه رابطه قطر با چنین سازمانهایی کمک کننده باشد...

در یکی از این پیامهای ایمیلی که باور بر این است توسط دولتهای خارجی شنود شده، یک مقام ارشد قطر گزارش می‌دهد که 50میلیون پوند به پاسدار قاسم سلیمانی در آوریل 2017 داده شده و در اینحال 25میلیون پوند هم به یک سازمان شیعی تروریستی عراقی پرداخت شده است که متهم است شمار زیادی از نیروهای آمریکا را در جنوب عراق کشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5c50f84-7c1b-4948-88c9-bdadada97b95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات