728 x 90

درخواست پارلمان استرالیا برای تروریستی اعلام کردن تمامیت حزب‌الله لبنان

پارلمان استرالیا
پارلمان استرالیا

کمیته مشترک اطلاعات و امنیت پارلمانی استرالیا، به اتفاق آراء از وزیر امور داخله، کارن اندرو درخواست کرد که تمامیت حزب‌الله لبنان، سازمان وابسته به رژیم ایران، را به‌عنوان سازمانی تروریستی معرفی کند.
کمیته مشترک اطلاعات و امنیت پارلمانی استرالیا در روز سه‌شنبه ۱تیر نوشت، حزب‌الله لبنان در استرالیا فعال است، یک نفر از اعضای استرالیایی-لبنانی این سازمان به‌خاطر نقش داشتن در حمله‌یی تروریستی که منجر به کشته شدن شش نفر شد، در سال۲۰۲۰ به‌صورت غیرحضوری در بلغارستان به حبس ابد محکوم شد.


سازمان امنیت خارجی استرالیا تاکنون یک جناح حزب‌الله لبنان را به عنوان سازمانی تروریستی طبقه‌بندی کرده است. در صورتی که تاکنون ۲۲کشور از جمله اعضای اتحادیه عرب، حزب‌الله لبنان را به‌عنوان سازمانی تروریستی در نظر می‌گیرند

روزنامه شهر سیدنی به نام مورنینگ هرالد به‌نقل از سناتور لیبرال جیمز پَتِرسون نوشته بود، کمیته در آخرین جلسه خود درباره تروریستی اعلام کردن حزب‌الله لبنان در سال۲۰۱۸، به دولت توصیه کرده که شاخه نظامی این سازمان را نیز مشمول این تعریف کند. وی تأکید کرد که، کمیته این روزها نگرانی‌هایی دارد که تنها سازمان امنیت خارجی استرالیا را حزب‌الله لبنان را تروریستی اعلام کرده که این کافی نیست.
سناتور استرالیایی در ادامه افزود: در گزارش فعلی کمیته یک گام فراتر می‌رود. ما به دولت توصیه می‌کنیم که حزب‌الله لبنان را به کلیت‌اش سازمانی تروریستی اعلام کرده و تفکیک حزب‌الله لبنان به شاخه‌های نظامی و سیاسی را بی‌حساب و کتاب می‌داند.


شایان ذکر است که، این در حوزه اختیارات فرماندار کل استرالیاست که در مشاوره با دولت، درباره طبقه‌بندی کلیت حزب‌الله لبنان به‌عنوان سازمانی تروریستی تصمیم نهایی را اتخاذ کند. استرالیا پیش‌تر القاعده، الشباب، و داعش را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده است.
در صورت تروریستی اعلام کردن کلیت حزب‌الشیطان، استرالیا به متحدان خود آمریکا، انگلستان، و کانادا در اتحاد امنیتی پنج‌چشم پیوسته است که پیشاپیش حزب الشیطان را در تمامیت‌اش تروریستی اعلام کرده بودند (العربیه ۳خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d92c62d-f2b8-4d00-8d20-d2097dcf6f48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات