728 x 90

درخواست آتش‌بس ۲۱ روزه در جنگ لبنان توسط آمریکا و کشورهای دیگر

حمله اسراییل به حزب‌الله لبنان
حمله اسراییل به حزب‌الله لبنان

رویترز در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۵مهر خبر از پیشنهاد آتش‌بس ۲۱روزه توسط آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی در سرتاسر مرز لبنان و اسراییل داد.
رویترز در خبر خود با اشاره به بیانیه صادره از سوی کشورهای آمریکا، فرانسه، اتحادیه اروپا، آلمان، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورهای شریک نوشت: «وضعیت بین لبنان و اسراییل از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ غیرقابل تحمل است و خطر غیرقابل قبولی برای تشدید منطقه‌یی گسترده‌تر را به‌همراه دارد. بنابراین ما خواستار یک آتش‌بس فوری ۲۱روزه در سراسر مرز لبنان و اسراییل هستیم تا فضا را برای دیپلماسی در راستای دستیابی به یک توافق دیپلماتیک فراهم کنیم».

درخواست آتش‌بس ۲۱روزه در حالی مطرح شد که آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی به شورای امنیت سازمان ملل گفت که این شورا باید از اسراییل و حزب‌الله بخواهد از یک جنگ همه‌جانبه عقب‌نشینی کنند.
وی در سخنان خود اضافه کرد: «بیایید با یک صدای واضح بگوییم کشتار و ویرانی را متوقف کنید. لفاظیها و تهدیدها را پایین بکشید. از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کنید. باید به‌هر قیمتی از یک جنگ همه‌جانبه اجتناب کرد. مطمئناً این یک فاجعه تمام‌عیار خواهد بود. مردم لبنان و هم‌چنین مردم اسراییل و مردم جهان نمی‌توانند لبنان را به غزه دیگری تبدیل کنند».

از سویی دیگر دنی دانون، نماینده اسراییل در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: «اسراییل راه‌حل دیپلماتیک در لبنان را ترجیح می‌دهد، اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، اسراییل از همه ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b13b5d36-27e1-494e-ad5a-f09d7325a57c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات