728 x 90

در کنفرانس آنلاین به‌مناسبت ماه مبارک رمضان شرکت‌کنندگان در ۲۰۰۰ نقطه در ۳۷ کشور جهان و مجاهدین مستقر در اشرف۳ در آلبانی گرد آمدند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

در کنفرانس آنلاین به‌مناسبت ماه مبارک رمضان «اسلام دین رحمت و برادری و برابری، همبستگی مذاهب علیه افراطی‌گری» شرکت‌کنندگان در ۲۰۰۰نقطه در ۳۷کشور جهان و مجاهدین مستقر در اشرف۳ در آلبانی گرد آمدند

مریم رجوی: آخوندهای حاکم بر ایران خصم همه ادیان ابراهیمی و همه مذاهب اسلام

 

فراخوان به همه مسلمانان ضد بنیادگرا: در کنار نبرد مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم و برپایی یک جمهوری دمکراتیک و کثرت‌گرا قرار بگیرید که زندگی بردبار و مسالمت‌آمیز پیروان عقاید و مذاهب گوناگون را در کنار یکدیگر ممکن می‌سازد.

 

چهارشنبه شب، ۲۵فروردین ۱۴۰۰، کنفرانسی با عنوان «اسلام دین رحمت و برادری و برابری، همبستگی مذاهب علیه افراطی‌گری» به دعوت کمیته بین‌المللی اسلامی عربی در دفاع از مجاهدین و مقاومت ایران به ریاست سیداحمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر برگزار شد. در این کنفرانس آنلاین که همزمان شرکت‌کنندگان را در ۲۰۰۰نقطه در ۳۷کشور جهان و مجاهدین مستقر در اشرف۳ در آلبانی را گردآورده بود، خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در مقر اقامتش در اورسور اواز فرانسه و دهها تن از شخصیتهای سیاسی و رهبران مذهبی از کشورهای مختلف سخنرانی کردند.

 

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت طی سخنانی در این کنفرانس حلول ماه مبارک رمضان را به عموم مسلمانان جهان به‌خصوص خواهران و برادرانمان در ایران و کشورهای عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین و افغانستان که قربانیان مستقیم رژیم ولایت فقیه هستند، تبریک گفت و با اشاره به پاندمی کرونا گفت: امروز پاندمی، چهره زندگی را در بسیاری کشورها تغییر داده اما موضوع ایران متفاوت است. در آنجاحکومتی است که برای جلوگیری از قیام مردم و برای زمین‌گیر‌کردن آنها عامدانه در پی کلان تلفات انسانی به‌عنوان سپر ضد قیام است. آن‌قدر که خامنه‌ای در مقام ولی‌فقیه، خرید واکسن را از آمریکا و انگلستان و فرانسه را صریحاً ممنوع اعلام کرد. آخوندهای حاکم به هیچ عنوان به هشدارها و درخواست‌های پزشکان متخصص برای مقابله با کرونا و کاستن از تلفات انسانی اعتنایی نمی‌کنند. ایران با ۲۵۰هزار مرگ، به نسبت جمعیت ۸۵میلیونی خود، بالاترین تلفات انسانی را دارد و از لحاظ تعداد پس از آمریکا و برزیل قرار می‌گیرد. مسئول مستقیم این کشتار بزرگ شخص خامنه‌ای است.

 

خانم رجوی باتأکید براین‌که غنی‌سازی ۶۰٪ از سوی رژیم قدم دیگری در راستای دستیابی به سلاح اتمی‌ست، گفت: مردم ایران در شرایطی وارد رمضان و روزه‌داری شده‌اند که هر روز زندگی‌شان با گرانی و محرومیت در هم کوبیده می‌شود و میلیون‌ها نفر بیکار شده‌اند. آخوندها با چند برابر کردن قیمت کالاها، هزینه سپاه پاسداران و جنگ و تروریسم در منطقه را، از جیب مردم ایران تأمین می‌کنند. خامنه‌ای حتی اندکی از دارایی هزار میلیارد دلاری خودش را برای مقابله با کرونا و بهداشت و درمان مردم خرج نمی‌کند.در واقع مردم ایران هم‌زمان با دو هیولا مواجه‌اند: هم ویروس ولایت فقیه و هم ویروس کرونا.

 

خانم رجوی با برشمردن تفاوتهای اسلام مجاهدین با اسلام آخوندهای حاکم تأکید کرد: خصوصیت ویژه اسلام مورد اعتقاد ما این است که دمکراتیک است. این اسلام، حقوق مذاهب، عقاید و مکاتب دیگر را به‌رسمیت می‌شناسد... حالا ببینید که تفاوت بین اسلام مجاهدین با آنچه آخوندهای حاکم بر ایران مدعی آن هستند تا به کجاست؟ آخوندها مساجد اهل سنت را در ایران تخریب می‌کنند. از بنای مسجد اهل سنت، در تهران جلوگیری می‌کنند. مساجد شیعه را به مراکز سرکوب و جاسوسی تبدیل کرده‌اند. محل‌های عبادت آیینهای مختلف شیعی هم‌چون دراویش گنابادی را تعطیل یا تخریب می‌کنند و به خواهران و برادران کُرد و عرب و ترکمن و بلوچ ما، محرومیت و بی‌حقوقی مضاعفی تحمیل کرده‌اند. واقعیت این است که برای آخوندهای حاکم بر ایران، نه خون شیعه، نه خون سنی و نه خون هیچ انسانی، حرمت ندارد. به چه حقی بهاییان را به زندان می‌اندازید و می‌کشید؟ به چه حقی سنی‌ها را سرکوب و ترور و اعدام می‌کنید؟‌

 

 

رئیس جمهور برگزیده مقاومت، باتأکید براین‌که رژیم ولایت فقیه به‌رغم همه خون‌ریزی‌ها و سرکوبگریهایش در فاز شکست قرار گرفته است، تصریح کرد: روشن است که رژیم آخوندها تا لحظه سرنگونی، نه از سرکوب و تبعیض دینی و زن‌ستیزی دست برمی‌دارد؛ نه از دخالت و جنایت در کشورهای منطقه. زیرا حیات این رژیم در گرو همین سیاست‌هاست. راه پایان دادن به این بلای شوم که سرنوشت کشورهای منطقه را به گروگان گرفته و بالاترین تهدید برای صلح و امنیت جهان است، سرنگونی رژیم ولایت فقیه به‌دست مقاومت و قیام مردم ایران است. مجاهدین و مردم ایران و فرزندان شورشگرشان برای به‌زیر کشیدن ولایت فقیه به‌پا خاسته‌اند.

 

وی افزود از جانب مردم و مقاومت ایران، همه مسلمانان ضدبنیادگرا و همه کشورهای اروپا و خاورمیانه را فرا می‌خوانم که در کنار نبرد مردم ایران برای سرنگونی رژیم قرار بگیرند. نبرد و مقاومتی برای برپایی یک جمهوری دمکراتیک و کثرت‌گرا که زندگی بردبار و مسالمت‌آمیز پیروان عقاید و مذاهب گوناگون را در کنار یکدیگر ممکن می‌سازد.

 

در کنفرانس همبستگی مذاهب با مقاومت ایران، شخصیتها و رهبران مذهبی برجسته از کشورهای مختلف سخنرانی نمودند. از جمله این سخنرانان، سید احمد غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر؛ بسام‌العموش، وزیر سابق و سفیر سابق اردن در تهران؛ انور مالک، نویسنده و رئیس مرکز دیدبان حقوق‌بشر الجزایر؛ عزه هیکل، مشاور رئیس جمهور مصر؛ نجیمه طای‌طای، وزیر آموزش سابق مراکش؛ ایلونا جبریا، دبیرکمیته بین‌المللی آلبانی و معاون سابق وزیر کشور؛ ریاض یاسین، وزیر خارجه سابق و سفیر یمن در فرانسه؛ عزام‌الاحمد از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین (فتح)؛ احمد بو حشیش، معاون رئیس مجلس فلسطین؛ شیخ تیسیر، قاضی‌القضات سابق فلسطین؛ محمد کابلی، مشاور رئیس جمهور افغانستان و رئیس حزب مشارکت؛ طاهر بومدرا، نماینده سابق یونامی در عراق؛ اسقف گایو؛ رهبران مذهبی مسلمانان در فرانسه، شیخ مسکین، خلیل مرون و اسنی فساسی؛ نمایندگانی از پارلمان کشورهای بحرین، ‌اردن و مصر، نذیرحکیم، دبیرکل سابق ائتلاف ملی سوریه؛ احمد جارالله نویسنده از کویت؛ استراون استیونسون، نماینده سابق پارلمان اروپا و رئیس انجمن اروپایی آزادی عراق (ایفا)؛ مارک گینزبرگ، سفیر سابق آمریکا در مراکش؛ ولید فارس، دبیرکل گروه پارلمانی فراآتلانتیک در زمینه تروریسم، محقق و مشاور کمیته ضدتروریسم کنگره آمریکا؛ اسقف جان بریچارد، اسقف سابق کلیساهای آکسفورد؛ خاخام موشه لوین نایب‌رئیس کنفرانس خاخام اروپا و سخنگوی خاخام اعظم فرانسه، آقای جلال گنجه‌ای، مسئول کمیسیون مذاهب و آزادی ادیان شورای ملی مقاومت و کاک‌بابا از سازمان خبات کردستان.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ (۱۴ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbfb8051-6a33-403d-ab2e-84a09f6a0c7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات