728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۲۸

در پنجاه و هشتمین روز قیام سراسری، تجمع، تحصن و اعتراض های دانشجویان در شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۲۸

در ۵۸ امین روز قیام سراسری، تجمع، تحصن و اعتراض های دانشجویان در شهرهای مختلف

 

شنبه ۲۱آبان در پنجاه و هشتمین روز قیام سراسری، اعتراضها و اعتصابها هم‌چنان استمرار دارد. دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه ملی دست به اعتراض زده و شعار می‌دادند «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «دانشجو داد بزن حقتو فریاد بزن». دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ با شعار «این آخرین پیامه، اعدام کنید قیامه» دست به تظاهرات زدند. دانشجویان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف، دانشکده‌های برق و پتروشیمی و کامپیوتر و علوم پایه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه خوارزمی کرج، دانشجویان دانشگاه پزشکی هرمزگان و بسیاری از دانشگاههای دیگر دست به تحصن و اعتراض زدند.

در اردبیل جوانان شورشگر تصویر بزرگ دژخیم قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. در آستارا جوانان شورشی تصویر خامنه‌ای جنایتکار را با کوکتل به آتش کشیدند. در بابلسر جوانان دلیر پایگاه بسیج ضدمردمی در این شهر را با کوکتل درهم کوبیدند.

در سقز مغازه‌داران دست به اعتصاب گسترده زدند.

همزمان صبح امروز خانواده‌های دستگیر شدگان قیام در مقابل زندان اوین در اعتراض به دستگیری عزیزانشان و در جستجوی آنها تجمع کردند.

جمعه شب ۲۰آبان در سبزوار تظاهر کنندگان میر علم سیدی رئیس دادگستری رژیم در این شهر را مورد حمله کردند. در ایلام جوانان دلیر دفتر عضو مجلس ارتجاع را به آتش کشیدند. در یزد جوانان شورشگر تصویر دژخیم سلیمانی را با رنگ خون قرمز کردند. مردم سردشت به پایگاه بسیج حمله کرده و این پایگاه و یک خودرو مزدوران را به‌آتش کشیدند.

در همین حال سپاه پاسداران که از مقابله با قیام مردم ناتوان مانده است روز گذشته در اطلاعیه‌یی خواستار جاسوسی علیه مجاهدین به‌خاطر «دعوت به اغتشاشات» شد و اعلام کرد اگر «ارتباط های مشکوکی با شما برقرار شد که درخواستهایی از قبیل انجام اقدامات تخریبی هم‌چون آتش زدن اماکن، تابلوها و نمادها یا شعارنویسی، تهیه عکس و فیلم از اماکن خاص نظامی و مذهبی و یا برگزاری تجمع و تظاهرات و امثال این موارد را داشتید این ارتباطات از سوی سازمان مجاهدین برقرار شده است. لذا مراتب را به نزدیک‌ترین واحد اطلاعات سپاه و یا ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه اعلام نمایید». این مبین درماندگی کامل رژیم آخوندی در برابر کانون‌های شورشی و وحشت از استقبال و ارتباط روزافزون جوانان با مجاهدین است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱ آبان ۱۴۰۱ (۱۲ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbefd419-d617-4486-9410-df60ff81012b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات