728 x 90

قیام سراسری - شماره ۵۴

در سی‌امین روز قیام سراسری، تظاهرات، اعتصاب و درگیری با نیروهای دشمن در تهران و شهرهای کشور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۵۴

در سی‌امین روز قیام سراسری، تظاهرات، اعتصاب و درگیری با نیروهای دشمن در تهران و شهرهای کشور

 

شنبه ۲۳مهر در سی‌امین روز قیام سراسری مردم، از ظهر امروز، تهران و شهرهای مختلف کشور از جمله سنندج، شاهین شهر، مشهد، رشت، همدان، اردبیل، کرج، بوکان، کرمانشاه، سقز، اصفهان، جزیره خارک، تظاهرات، اعتصاب و درگیری با نیروهای سرکوبگر شروع شده و ادامه دارد. آنها شعار می‌دهند مرگ بر خامنه‌ای مرگ بر دیکتاتور، این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت، هر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، توپ تانک فشفشه آخوند باید کشته شه.

اعتصاب بازاریان و مغازه‌داران در شهرهای کردنشین از جمله سنندج، سقز، بوکان، سقز و... ادامه یافت و بازاریان سقز دست به تظاهرات زدند. دانشجویان در دانشگاه تهران، دانشگاه ملی، دانشگاه شریعتی، تربیت مدرس، علم و صنعت تهران، دانشگاه آزاد پونک، هنر اصفهان، کرمانشاه و آزاد رشت دست به تظاهرات زدند.

جمعه شب ۲۲مهر در بیست ونهمین شب قیام، مردم در مناطقی از تهران مانند جنت آباد، شریعتی و ظفر و... و شهرهای مختلف از جمله دزفول، شیراز، مریوان، بوکان، یزد، اهواز، لالی خوزستان، قزوین، خرم‌آباد و... با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات شبانه برگزار کردند. طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور در خیابانهای شریعتی و ظفر تهران بگوش می‌رسید. جوانان در قلعه حسن خان تهران در جنگ و گریز با نیروهای سرکوب آنها را وادار به فرار کردند. جوانان دلیر در اهواز و لالی شعار مرگ بر خامنه‌ای سر دادند و در قزوین بیلبورد تصویر قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. جوانان خرم‌آبادی خودروی نیروهای دشمن را به آتش کشیدند. در مریوان جوانان با روشن کردن آتش خیابان‌ها را به روی نیروهای سرکوبگر بستند. در بوکان نیروهای دشمن به سمت مردم و خودروها آتش گشودند. همزمان اعتصاب کارگران در شماری از سایتهای نفت و پتروشیمی برای پنجمین روز ادامه یافت.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳مهر ۱۴۰۱ (۱۵ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea9c8d99-4102-4308-a8ee-54755fc4dff6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات