728 x 90

قیام سراسری - شماره ۴۷

در بیست و پنجمین شب قیام تظاهرات و رویارویی با نیروهای سرکوبگر در تهران و شهرهای مختلف ادامه یافت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری - شماره ۴۷

در بیست و پنجمین شب قیام تظاهرات و رویارویی با نیروهای سرکوبگر در تهران و شهرهای مختلف ادامه یافت

 

دوشنبه شب در بیست و پنجمین شب قیام، تهران و شهرهای مختلف از جمله سنندج، سقز، یزدانشهر، اصفهان، کازرون، شیراز، مشهد، همدان، رشت، کرج، ورامین، فولادشهر، مریوان، بانه، همدان، مرودشت و... شاهد تظاهرات شبانه و جنگ گریز با نیروهای دشمن و فریادهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور بود.

در تهران شعارهای مرگ بر دیکتاتور از پشت بامها در مناطق مختلف از جمله زرگنده، سعادت آباد، گیشا، ظفر و شریعتی طنین‌انداز بود و در منطقه ۱۸ ولیعصر جنوبی در تهران مردم تظاهرات کردند و با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند.

در سنندج به‌رغم تهاجم وحشیانه و خونین یکشنبه شب، مردم با آتش زدن لاستیک برخی خیابان‌ها را بستند و شماری از مزدوران را گوشمالی دادند. تا ساعتها صدای تیراندازی در مناطق مختلف شهر بگوش می‌رسید. تعداد بازداشت شدگان به حدی است که همه زندانها پرشده و دستگیر شدگان را به انباری در انتهای خیابان کار آموزی منتقل نمودند.

مناطق مختلف مشهد از جمله هاشمیه، جلال آل احمد، وکیل‌آباد و پارک ملت، صحنه تظاهرات و درگیری جوانان با نیروهای دشمن بود. در کرمانشاه جوانان با روشن کردن آتش برخی خیابان‌ها را به کنترل خود درآوردند. جوانان مرودشت تصویر بزرگ قاسم سلیمانی را پایین کشیدند. در شیراز مردم یکی از افراد بازداشت شده را آزاد و نیروهای امنیتی را گوشمالی دادند. در رودهن طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور از بام ساختمانها بگوش می‌رسید.

دوشنبه دانشجویان دانشگاههای مختلف از جمله امیرکبیر، تهران، سوهانک تهران، علامه، اراک، صنعتی بابل، قزوین و فنی رشت دست به تظاهرات زدند. در امیرکبیر شعار می‌دادند «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد، به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد».

دانش آموزان در تهران و بسیاری از شهرها مانند اصفهان، ملایر، میاندوآب، کامیاران و بانه با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور»، «تجاوز جنایت مرگ بر این ولایت» و «معلم با غیرت اعتصاب اعتصاب» تظاهرات کردند و در تعدادی از مدارس دانش‌آموزان عکس‌های خمینی و خامنه‌ای را از کتابهای خود پاره و لگدکوب کردند.

خبرگزاری حکومتی مهر امروز (۱۹ مهر) در گزارشی نوشت شهرداری تهران برای ”موضوعات امنیتی ”و ”جلوگیری از ایجاد راه‌بندان ”، ”اقدام به جمع‌آوری سطل‌های زباله کرده است اما متأسفانه راه‌حلی برای چگونگی جمع‌آوری زباله‌ها اندیشیده نشده است ”و ”در گوشه و کنار شهر زباله‌های بسیاری رها شده‌اند ”، “ همین موضوع منجر به آشفتگی سطح شهر شده است ”.

پاسدار قاسم رضایی جانشین سرکرده نیروی انتظامی روز گذشته اعتراف کرد «بیش از دو هزار نفر از همکاران ما با سنگ، چوب و تیر مصدوم و تعدادی هم از نیروی انتظامی، بسیج و سپاه شهید شدند» (خبرگزاری مهر ۱۸مهر). میراحمدی معاون امنیتی وزارت کشور گفت: «۱۷۸ بانک تخریب و سوخته‌اند، ۳۵مورد از اماکن دولتی مورد خسارت و تخریب قرار گرفتند» (انتخاب ۱۸مهر)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ مهر ۱۴۰۱ (۱۱ اکتبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a34dbe5c-f5e8-421a-8de8-43e92b5e1d28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات