728 x 90

در ایران تحت حاکمیت آخوندها از هر ۵ نفر ۲ نفر مستاجر هستند

معاملات ملکی
معاملات ملکی

فرشید پورحاجت دبیر کانون حکومتی انبوه‌سازان در گفتگو با رسانه‌های حکومتی با اشاره به وضعیت اسفبار مسکن در ایران گفت:

«در ۱۰سال گذشته نرخ اجاره‌نشینی در کشور افزایش داشته و طبق آخرین آمار حدود ۳۷درصد از خانوار‌های کشور در مسکنهای استیجاری سکونت دارند. دو پنجم خانوار کشور در مسکنهای استیجاری زندگی می‌کنند که این عدد بسیار بزرگی است و با استانداردهای جهان و حتی منطقه بسیار فاصله دارد».

وی در ادامه گفت: با تنشهای ایجاد شده در بازار اجاره استفاده مسکن نشان می‌دهد، به واسطه سیاست‌های اشتباه در کشور از مسکن ملکی به استیجاری تمایل پیدا شده و زنگ خطر برای آینده بازار مسکن اجاره در کشور را به صدا در آورده است.

هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط بازار اجاره وضعیت این بازار تا پایان سال گرانی بیشتری را تجربه خواهد کرد، گفت: یک سامانه کلی برای پایش و رصد قرار داد‌ه های رهن و اجاره در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: افزایش ۵۱درصدی نرخ اجاره نسبت به سال گذشته به هیچ عنوان صحیح نمی‌باشد. اگر واقع‌بینانه به این قضیه نگاه و بازار رصد شود، نرخ اجاره‌بها در سال۱۴۰۰ نسبت به سال۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰درصد رشد داشته است.(سایت حکومتی اقتصاد ۲۴شانزدهم دی )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59722b39-7f6a-4edd-93cc-2e5c79715a2a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات