728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۷۹

در هشتاد و سومین روز قیام، سومین روز اعتصاب سراسری بازار، تظاهرات مردم و دانشجویان در روز دانشجو

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۷۹

در ۸۳ امین روز قیام

سومین روز اعتصاب سراسری بازار، تظاهرات مردم و دانشجویان در روز دانشجو

چهارشنبه ۱۶آذر در هشتاد و سومین روز قیام و همزمان با روز دانشجو و اعتراضات گسترده در دانشگاههای سراسر کشور، بازارهای تهران و شهرهای مختلف برای سومین روز دست به اعتصاب زدند و مردم و دانشجویان در تهران و شماری از شهرها در خیابان‌ها تظاهرات کردند و با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند.

بازاریان و مغازه‌داران شریف در مناطق مختلف تهران و در کرج، اراک، قزوین، اصفهان، بوشهر، لاهیجان، مرودشت، مهاباد، مریوان، ایلام، اشنویه، بوکان، کامیاران، دیواندره، اسلام‌آباد غرب، کرند، شیراز، سرابله، فامنین (همدان)، کرمانشاه، جوانرود، هفشجان، سقز، جم (بوشهر)، انزلی، بروجن، کوچ اصفهان، شاهین شهر، لنگرود، سنندج، پاوه، بانه، آبدانان، زرین شهر، شهرکرد، خشکه بیجار، روانسر، شهر بابک، کرمان، دلگان، زاهدان، کوزران، بوشهر، گناوه و... . در همبستگی با قیام اعتصاب کردند. ارگانهای سرکوبگر رژیم طی دو روز گذشته بسیاری از مغازه‌ها را در تهران و شهرهای مختلف به‌خاطر شرکت در اعتصاب پلمپ کرده و روی بسیاری از مغازه‌ها مانند نازیها علامت‌گذاری کرده که بعداً مورد انتقام قرار بگیرند.

بعدازظهر امروز مردم در ادامه تظاهرات در دانشگاهها، در تهران از خیابان نواب به سمت میدان آزادی که به‌شدت تحت کنترل و مملو از نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی است تظاهرات کردند. در خیابان آزادی مأموران سرکوبگر به سمت تظاهر کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند. در خیابان میرداماد تهران نیز نیروهای سرکوبگر به سمت جمعیت گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

در مشهد دانشجویان دانشگاه مشهد تظاهرات کردند و با مأموران نیروی انتظامی درگیر شدند. جوانان در تهران در اتوبان چمران تهران یک بنر بزرگ نصب کردند که روی آن نوشته است: «ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم بی‌اسلحه با شما نمی‌جنگیدیم». شهر قروه کرمانشاه نیز مردم در خیابان تظاهرات کردند. کارگران پتروشیمی سنندج برای سومین روز اعتصاب کردند و جوانان شورشگر در اسلامشهر تلویزیونهای بزرگ تبلیغی رژیم در میدان نماز را شکستند.

تظاهرات و اعتراضات امروز در تهران در شرایطی برگزار شد که خامنه‌ای قصد داشت ۱۶آذر را هر طور شده با کمترین قیمت از سر بگذراند. سپاه و اطلاعات رژیم درصدد دستگیری گسترده جوانان برای ممانعت از هر گونه تجمع یا راهپیمایی بودند و دستورالعمل‌های لازم «نسبت به برگزاری تور ایست و بازرسی» و بازداشت صادر شده بود تا از ساعت ۸صبح چهارشنبه در بیش از ۱۰۰ نقطهٔ تهران به اجرا گذاشته شود. به‌طور خاص خیابان انقلاب و محدودهٔ بازار و مناطق نازی‌آباد، جوادیه، ستارخان، هفت‌حوض، پونک، تهرانپارس و تجریش در شمار این اهداف بودند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ آذر ۱۴۰۱ (۷ دسامبر ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68dc60a0-3201-46a1-8431-2b8243942078"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات