728 x 90

در آذرماه برای دومین ماه متوالی شمار اعدامهای جنایتکارانه از ۱۰۰ تجاوز کرد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

در آذرماه برای دومین ماه متوالی شمار اعدامهای جنایتکارانه از ۱۰۰ تجاوز کرد

اعتراف تکان‌دهنده نماینده مجلس ارتجاع به یک تا دوهزار محکوم به اعدام در شهرستان دلفان

 

دژخیمان خامنه‌ای برای ایجاد رعب و وحشت و مقابله با بالا‌گرفتن اعتراضها و قیامهای مردمی دست کم ۱۰۲ زندانی را در آذرماه ۱۴۰۲ روانه چوبه‌های دار کردند. این دومین ماه متوالی است که شمار اعدامهای جنایتکارانه از ۱۰۰ فراتر می‌رود. در آبان ماه نیز شمار اعدامهای ثبت شده به ۱۰۶ تن بالغ شده است. البته شمار واقعی اعدامها بیشتر است.

در میان اعدام شدگان آذرماه شماری از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین و هموطنان اهل سنت و زندانیان قیامهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ و جوانان شورشی به چشم می‌خورد. در میان زندانیان اعدام شده حداقل ۲۱ هموطن بلوچ و دو زندانی که هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال بودند و یک ورزشکار (مقام سوم آسیا در دوی صحرانوردی) دیده می‌شود.

 

روز شنبه دوم دیماه دو زندانی به‌نام‌های کرم‌الله لرستانی و حسین پاپی را در زندان مرکزی خرم‌آباد حلق‌آویز کردند. پنجشنبه ۳۰ آذر محمد صالح امینی در زندان تایباد و مجتبی ایامی در زندان مرکزی قم و چهارشنبه ۲۹ آذر علاوه بر زندانیانی که در اطلاعیه قبلی اعلام شد دو زندانی در زندان مرکزی اردبیل توسط قضاییه جلادان بدار آویخته شدند.

در همین حال یحیی ابراهیمی نماینده مجلس ارتجاع از شهرستان ۱۵۰هزار نفری دلفان گفت: «هزار تا دو هزار نفر از هموطنان ما در شهرستان دلفان، حکم اعدام آنها صادر شده و در مرحله اجرای احکام هستند... بنده واقعاً متأثر شدم، برای خودم و برای مسئولانی که در طی ۴۴ سال، زمینه جرم خیزی و زمینه این اعدامها را فراهم کرده‌اند». دادستان جنایتکار دلفان، یونس آزادپور که از افشای این رقم وحشت‌زده شده بود در این رابطه به خبرگزاری نیروی تروریستی قدس گفت: ابراهیمی «آمار محکومان اعدامی مواد مخدر در این شهرستان را از نقل‌قول دیگران بیان کرده است و یک آمار رسمی محسوب نمی‌شود» (تسنیم – ۳۰ آذر).

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار رژیم ایران و نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام فرامی‌خواند و بار دیگر خواستار بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان زیر اعدام و زندانیان سیاسی می‌باشد.

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ دیماه ۱۴۰۲ (۲۳ دسامبر ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83af9397-dd97-4d2a-8a78-d624f2f4390d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات