728 x 90

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی رژیم ایران و عراق: «وصول نقدی، مطالبات نقدی از عراق ممکن نیست»

بانک مرکزی عراق
بانک مرکزی عراق

جهانبخش سنجابی شیرازی کارگزار حکومتی روز شنبه ۱۶اردیبهشت به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «اگر صرافی‌ها مقصد انتقال ارز را ایران اعلام کنند، بانک مرکزی عراق به‌دلیل تحریم‌ها برای صرافی دلار تخصیص نخواهد داد». و در ادامه گفت: «در عراق دینار به صرافی بدهند و از صرافی بخواهد معادل این پول را در ایران به دلار بدهد صرافی نرخ تبدیل دینار به دلار را با نرخ آزاد بازار بغداد محاسبه می‌کند این مابه‌التفاوت ارز آزاد و دولتی ضرری است که ناخواسته به تجار ایرانی تحمیل می‌شود».

سایت «نود اقتصادی» در جنگ باندهای حاکمیت در همین رابطه نوشت: به نظر می‌رسد خبرگزاری ایلنا با برجسته کردن این نکته از زبان دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق قصد سیگنال دهی خاصی را به بازار ارز برای افزایش قیمت را داشته است.

شایان یادآوری است که پاسدار علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت رژیم آخوندی در ۲۹اسفند سال گذشته ادعا کرده که در گفتگو با مقامات عالی بغداد به راه‌حل‌های مشترکی برای دریافت پول‌های بلوکه شده ایران در عراق، رسیده‌اند.

در یک اعتراف دیگر نیز محمدکاظم آل صادق سفیر رژیم در عراق در گفتگو با شبکه خبری تلویزیون عراق پیش‌تر گفته بود که رژیم ایران بیش از ۱۱میلیارد دلار از محل فروش گاز و برق از عراق طلب دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b5378c0-6a02-4764-9f71-c4fd5772ffb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات