728 x 90

داگمار فرایتاگ: اعدام نوید افکاری، نباید برای رژیم ایران بدون پیآمد بماند

داگمار فرایتاگ
داگمار فرایتاگ

داگمار فرایتاگ، رئیس کمیسیون ورزش در پارلمان آلمان و انجمن ورزشکاران آلمانی روز یکشنبه ۲۳شهریور پس از اعدام جنایتکارانه نوید افکاری از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند دست به "اقدام عملی" علیه رژیم ایران بزند.
داگمار فرایتاگ،در مصاحبه با خبرگزاری ورزشی SID گفت که اکنون نوبت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و انجمن جهانی کشتی‌گیران (UWW) است که واکنش نشان دهند و تنها به "ابراز نگرانی" اکتفا نکنند. او خواستار اقدامات عملی علیه ایران شد و افزود که اعدام نوید افکاری نباید برای رژیم ایران بدون پیآمد بماند.


جمعیت بین‌المللی ورزشکاران آلمان نیز با اتخاذ مواضع مشابهی گفت که محکوم کردن اقدام تبهکارانه رژیم ایران کافی نیست.
نمایندگان ورزشکاران برتر آلمان نیز روز یکشنبه ۲۳شهریور ضمن محکومیت شدید اعدام نوید افکاری گفتند: «اعدام نوید افکاری برای ایران نباید بدون پیآمد باقی بماند. ما از نهادهای ورزشی چون کمیته بین‌المللی المپیک و انجمن جهانی کشتی‌گیران انتظار داریم که موضع قاطعی در برابر نقض حقوق‌بشر ورزشکاران و سایر گروه‌های مردم که بخشی از جنبش المپیک هستند یا در این حوزه فعالیت می‌کنند، بگیرند.»

پیش‌تر سفارت آلمان در تهران روز یکشنبه ۲۳اردیبهشت در توئیتی اعدام نوید افکاری؛ زندانی قیام را غیرقابل پذیرش خواند و آن را شیوه‌ای برای «خاموش کردن صداهای مخالف» در ایران دانست. سفارت آلمان در این توئیت هم‌چنین همگان را به همبستگی با برادران نوید افکاری در زندان فراخواند و نوشت: «دو برادر نوید هنوز در زندان هستند و اکنون به همبستگی ما نیاز دارند!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/814f6c10-0d24-49b4-b887-86214be148bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات