728 x 90

دانمارک حمله به پایگاه آمریکا در عراق را شرورانه خواند

یپه کوفود وزیر خارجه دانمارک
یپه کوفود وزیر خارجه دانمارک

یپه کوفود وزیر خارجه دانمارک حمله شبه‌نظامیان رژیم به پایگاه آمریکا در عراق را شرورانه خواند. وی گفت: حملات شرورانه علیه پایگاه عین الاسد در عراق کاملاً غیرقابل قبول است. نیروهای ائتلاف برای ایجاد ثبات و امنیت طبق دعوت دولت عراق در آنجا کار می‌کنند. دانمارک هم‌چنان به‌وظائفش متعهد است و از نزدیک در هماهنگی با متحدان و شرکایمان خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد فردی که در جریان حمله موشکی چهارشنبه شب به پایگاه عین الاسد دچار حمله قلبی شد و جان خود را از دست داد یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی بوده است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون چهارشنبه ۱۳ اسفند گفت این پیمانکار در خلال حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در حال پناه گرفتن بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد: نیروهای امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند این موشکها از مدل آرش ساخت رژیم ایران بودند. این موشکها ۱۲۲میلی متری اما سنگین‌تر از نمونه‌هایی هستند که تا به‌حال دیده شده‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه ۱۳ اسفند از جمله گفت: در سیاست ما اولویت با دیپلوماسی است. البته ما هرگز در استفاده از نیرو، زمانی که جان آمریکاییان و منافع ما در خطر باشد تردید نخواهیم کرد. برای همین بود که پرزیدنت بایدن هفته گذشته حمله نظامی علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران را مجاز کرد. در آن مورد و موارد آینده که ما باید دست به اقدام نظامی بزنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b92f7c9-80b4-46a3-9dbe-247e1e881047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات