728 x 90

دادگاه فدرال آمریکا دلال رژیم ایران را به جرم قاچاق فناوری ممنوعه محکوم کرد

دادگاه فدرال آمریکا
دادگاه فدرال آمریکا

وبسایت «پی‌سی‌مَگ»، یکشنبه ۲۲بهمن، در گزارشی نوشت دادگاه فدرال آمریکا در منطقه بروکلین شهر نیویورک یک دلال آمریکایی-ایرانی را به جرم قاچاق فناوری ممنوعه به رژیم ایران با استفاده از شرکت‌های پوششی مستقر در امارات متحده عربی به ۳۰ماه زندان محکوم کرد.
وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد، «کامبیز عطار کاشانی»، ۴۴ساله، برای انتقال غیرقانونی کالاها و فناوریهای آمریکایی به مشتریان نهایی در ایران، شامل «بانک مرکزی ایران»، توطئه کرده است.

این گزارش ادامه می‌دهد: «کاشانی و همدستانش عمداً از شرکت‌های آمریکایی پنهان کرده‌اند که قصد دارند این اقلام را به ایران ارسال کنند و به دروغ ادعا کردند که شرکت‌های اماراتی کاربران نهایی خواهند بود».
گزارش وزارت دادگستری می‌افزاید، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، کاشانی و همکارانش از دو شرکت پوششی در امارات برای خرید کالاها و فناوریهای الکترونیکی از شرکت‌های آمریکایی به‌نمایندگی از مشتریان ایرانی شامل بانک مرکزی ایران استفاده کردند که بانک مذکور به گروه‌های تروریستی در خاورمیانه که تحت تعقیب آمریکا قرار دارند، کمکهای مادی کرده است.
آلن ای. کوهلر جونیور، دستیار مدیر بخش ضدجاسوسی «اف‌بی‌آی» درباره این حکم اظهار داشت: «این یک هشدار است که صادرات غیرقانونی اقلام یک نگرانی اقتصادی انتزاعی نیست؛ بلکه جنایتی است که تأثیری مستقیم بر ایمنی مردم آمریکا می‌گذارد».

در همین رابطه بریان پیس، دادستان منطقه شرقی نیویورک، نیز در این باره گفت: «طرح کاشانی برای صادرات فناوری آمریکایی به ایران اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرد، و حکم مجازات شدید زندان به این منظور صادر شد تا از اقدامات مشابه توسط دیگران جلوگیری کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d8d654d-622e-4d7a-84f3-193211a40848"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات