728 x 90

دادگاه جاسوس رژیم ایران در آمریکا علیه مجاهدین، درخواست ۷۵سال زندان

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

نخستین جلسه دادگاه مجید قربانی یکی از مأموران اطلاعات رژیم ایران متهم به جاسوسی علیه مجاهدین روز گذشته ۳۰مرداد۹۷در واشنگتن برگزار شد.

بنا‌به اعلام وزارت دادگستری آمریکا مجید قربانی و احمدرضا محمدی دوستدار دو عامل وزارت اطلاعات رژیم که به جاسوسی و توطئه علیه سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران اشتغال داشتند در روز ۹اوت ۲۰۱۸(۱۸مرداد۱۳۹۷) در آمریکا دستگیر شده‌اند.

در جلسه دادگاه مجید قربانی قاضی درخواست آزادی موقت او را رد کرد و دادستان برای وی درخواست ۷۵سال زندان کرد.

 

کیفرخواست علیه جاسوسهای رژیم ایران

بنا بر کیفرخواستهای منتشر شده این عملیات جاسوسی علیه سازمان مجاهدین که «دولت ایران آن را به‌عنوان مخالف اصلی خود می‌داند و تلاش کرده آن را از بین ببرد» حداقل از اسفند سال ۱۳۹۵ تا کنون ادامه داشته است. این دو مأمور، اطلاعات جمع‌آوری شده را برای حکومت ایران می‌فرستادند تا بتواند مخالفان را «هدف» قرار دهد و در نهایت «مجموعه اهداف می‌تواند (رژیم) را قادر کند که مخالفانش را از طریق دستگیری، عضو گیری، سوء‌استفاده سایبری یا عملیات ربودن یا کشتن خنثی کند».

مجید قربانی در واشنگتن تفهیم اتهام شده است و مأمور دیگر اطلاعات محمدی دوستدار قرار است در شیکاگو تفهیم اتهام شود.


رد درخواست آزادی مأمور اطلاعات با وثیقه

وکیل مجید قربانی ابتدا درخواست کرد چون او بیست سال در آمریکا است و خانواده‌اش نیز اینجا حضور دارد، با آزادی او با وثیقه موافقت شود. قاضی مایکل هاروی این درخواست را رد کرد. او گفت چون پرونده جاسوسی است و پای همکاری با یک کشور متخاصم در میان است، وی نمی‌تواند با آزادی موقت مجید قربانی موافقت کند.

 

درخواست ۷۵سال زندان برای مأمور اطلاعات آخوندها

دادستان در جلسه روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال با برشمردن اتهامات مجید قربانی برای او درخواست ۷۵سال زندان کرد.

وی در شرح پرونده گفت مجید قربانی با قصد و نیت قبلی در جلسات اپوزیسیون ایران شرکت کرده عکس و اطلاعات آن را به احمدرضا محمدی دوستدار ۳۸ساله، آمریکایی ایرانی تبار فروخته است.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، مجید قربانی بعداً با احمدرضا دوستدار تماس گرفت تا درباره نحوه ارسال این اطلاعات به ایران صحبت کند. احمدرضا دوستدار در دسامبر ۲۰۱۷ بعد از آن که از ایران به آمریکا بازگشت، در لس‌آنجلس با آقای قربانی دیدار کرد و در ازای دریافت ۲۸قطعه عکس، مبلغ دو هزار دلار به وی پرداخت کرد.

این عکس‌ها، به همراه یادداشتهایی درباره شرکت‌ کنندگان در تجمع سازمان مجاهدین، در همان دسامبر ۲۰۱۷در داخل چمدان دوستدار در یکی از فرودگاههای آمریکا در حالی که قصد بازگشت به ایران را داشت، یافت شد.

 

پرونده محمدی دوستدار مأمور اطلاعات

قرار است جلسه تفهیم اتهام احمدرضا محمدی دوستدار نیز در شیکاگو برگزار شود. او نقش بیشتری در این پرونده دارد. جلسه بعدی شش سپتامبر برگزار خواهد شد

 

هشدار قبلی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران در روز ۳۱فروردین سال جاری (۲۰آوریل ۲۰۱۸) طی اطلاعیه‌یی اعلام کرده بود: «در واشنگتن نیز نمونه‌های مشکوک متعدد از تعقیب و مراقبت در اطراف دفتر شورا توسط افرادی با ملیت‌های گوناگون وجود داشت که حاکی از تهدیدهای جدی تروریستی است. پلیس و مقامات ذیربط در جریان این تهدیدات قرار دارند».

مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت مجازات و اخراج کلیه مأموران و جاسوسان وزارت اطلاعات و نیروی قدس و همه مأموران و مزدوران پیدا و پنهانی که توطئه‌های رژیم آخوندی را در آمریکا و اروپا به پیش می‌برند تأکید می‌کند. مأموران و مزدورانی که با استفاده از سیاست مماشات در سالهای گذشته توانسته‌اند تحت عناوین و تیترهای مختلف در آمریکا و اروپا مستقر شده و اهداف شوم این رژیم را پیش می‌برند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8a93579-9a84-499a-9ace-7265a74719f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات