728 x 90

دادگاه استیناف سوئد حکم حبس ابد یک مزدور اطلاعات آخوندها در پرونده جاسوسی روسیه را تأیید کرد

پلیس سوئد
پلیس سوئد

دادگاه استیناف سوئد حکم حبس ابد برای یک مزدور اطلاعات آخوندها در پلیس امنیتی سوئد با تابعیت سوئدی، در پرونده جاسوسی روسیه را تأیید کرد
آسوشیتدپرس، روز ۴خرداد در گزارشی نوشت: پیمان کیا، تابعیت سوئدی، در ماه ژانویه در یکی از بزرگترین پرونده‌های جاسوسی این کشور اسکاندیناوی در چند دهه اخیر به حبس ابد محکوم شد.
- به برادرش پیام کیا ۹سال و ۱۰ماه زندان داده شد.
عالی‌ترین دادگاه سوئد روز پنجشنبه حکم حبس ابد دو برادر ایرانی‌تبار سوئدی را به اتهام جاسوسی برای روسیه و سرویس اطلاعات نظامی آن جی آر یو (GRU) به مدت یک دهه تأیید کرد.
پیمان کیا که در سپتامبر ۲۰۲۱ دستگیر شد، بنا بر گزارشها برای سازمان اطلاعات دفاعی نیروهای مسلح نیز کار می‌کرد. به‌گفته رسانه‌ها در سوئد، او با یک واحد فوق سری در آژانس که با جاسوسان سوئدی در خارج از کشور سروکار داشت، درگیر بود.
برادرش در نوامبر ۲۰۲۱ دستگیر شد. این پرونده با یکی از بزرگترین رسواییهای جاسوسی سوئد مقایسه شده است که در طول جنگ سرد زمانی که استیگ برگلینگ، افسر امنیتی سوئدی که برای SAPO و نیروهای مسلح کار می‌کرد، اسرار را به اتحاد جماهیر شوروی فروخت.

 

خاطرنشان می‌شود روز ۲مهر ۱۴۰۰ برابر با ۲۴سپتامبر ۲۰۲۱ رسانه‌های سوئد از جمله آفتون بلادت و اکسپرسن خبر دادند یکی از مدیران قبلی پلیس امنیتی سوئد به جرم جاسوسی برای رژیم آخوندی در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ دستگیر شده است.

سایتهای محلی و فارسی زبان این فرد ایرانی را پیمان کیا و ۴۰ساله معرفی کرده‌اند. او با گرفتن تابعیت سوئد به‌عنوان یکی از مدیران پلیس امنیتی سوئد (سپو) کار می‌کرد و قبل از آن در یک ارگان نظامی این کشور در پوشش تحلیل‌گر! جاسوسی می‌کرد.

فرد مزبور دوشنبه گذشته بازداشت شد و روز پنجشنبه دادگاه استکهلم تصمیم گرفت او را به جرم سوءاستفاده فاحش و غیرمجاز از موقعیت و دسترسی به اطلاعات محرمانه و نقض امنیت ملی، در بازداشت نگه دارد تا امکان از بین بردن مدارک یا فرار نداشته باشد.

سپو سرویس امنیتی سوئد در اطلاعیه‌یی اعلام کرد، فرد دستگیر شده با دلایل قابل‌قبول متهم به جاسوسی است.

گفته می‌شود مزدور بازداشت شده با سابقه کار در پلیس امنیتی خود را سفیدسازی کرده و سپس در اداره دیگری به مقام بالاتر گماشته شده است. برای این کار او در سابقه خود به کار در پلیس امنیتی و هم‌چنین نیروهای مسلح اشاره کرده و اعلام می‌کند که در مقام بالای خود به پرونده‌های طبقه‌بندی شده و با حساسیت بالا دسترسی داشته است و به عالی‌ترین رتبه در سلسله مراتب پلیس امنیتی رسیده و با مدیر ارشد سپو در آن زمان همکاری می‌کرده است. او در تقاضانامه استخدامی اولیه خود شغلش را مسئول بایگانی و هدایت پروژه‌ها در حیطه ارتقای روش‌های کار و کسب اطلاعات جاسوسی و تحقیقات ذکر کرده بود.

او در جای دیگر نوشته است: در مشاغل مختلفی که کار می‌کردم تجربه زیادی کسب کرده و قادر به پیشبرد تحقیقات و تحلیل‌ها و جمع‌آوری اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری شده بودم. این تجارب به من این توانایی را می‌داد تا امکان ارتقای روش‌ها و فرآیندهای کاری در زمینه‌های مختلف را داشته باشم.

 

یادآوری می‌کنیم که مقاومت ایران سال گذشته همکاری برخی بریده مزدوران با پلیس امنیتی سوئد و جاسوسی علیه مجاهدین را به اعتراف خود آنان برملا کرد. چندی پیش نیز دو مزدور دیگر رژیم در پوشش افغانی و با مدارک جعلی افشا شدند.

مقاومت ایران خواهان افشای کامل پرونده و اسامی همدستان و مزدوران و گزارشها و اقدامات آنها به دستور اطلاعات آخوندها برای شیطان‌سازی از مجاهدین است.

سوئد نباید به‌عنوان چراگاهی برای مأموران و مزدوران و نفوذی‌های اطلاعات آخوندی و نیروی تروریستی قدس مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. مقاومت ایران خواهان اخراج مزدوران اطلاعات و سپاه و جاروی شغالان از اروپا و آمریکا است که پیوسته مورد تأکید هموطنانمان و همه ایرانیان آزاده و میهن‌پرست قرار گرفته است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f050335-d415-4d75-87bf-ac9f4c0e4560"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات