728 x 90

دادگاه آلمان محکومیت منشی سابق اردوگاه کار اجباری نازی ۹۹ ساله را تأیید کرد

محکومیت منشی سابق اردوگاه کار اجباری نازی
محکومیت منشی سابق اردوگاه کار اجباری نازی

یورو نیوز روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه نوشت: دادگاه آلمان محکومیت منشی سابق اردوگاه کار اجباری نازی ۹۹ ساله را تأیید کرد. خانم ایرمگارد فورشنر به این دلیل محکوم شد که قضات تشخیص دادند که او از کشتار ۱۰ هزار و ۵۰۵ زندانی از طریق گاز در اردوگاه کار اجباری در نزدیکی شهر دانزیگ (گدانسک امروزی) اطلاع داشت و «آگاهانه از آن حمایت کرده است».

دادگاهی در آلمان درخواست تجدید نظر یک پیرزن ۹۹ ساله که به‌دلیل شغلش به‌عنوان منشی فرمانده نازی‌ها در اردوگاه کار اجباری اشتوتهوف در دوران جنگ دوم جهانی، به همکاری در بیش از ۱۰ هزار قتل متهم شده بود را رد کرد. از این فرد به‌عنوان «منشی شیطان» یاد می‌شود.

دیوان فدرال دادگستری آلمان روز سه‌شنبه ۲۰ اوت (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) محکومیت «ایرمگارد فورشنر» که در دسامبر ۲۰۲۲ از یک دادگاه ایالتی در اتسهوهه واقع در شمال آلمان، به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود را تأیید کرد.
او بخشی از تشکیلاتی بود که به پیشبرد فعالیت‌های اردوگاه کار اجباری در نزدیکی دانزیگ (شهر گدانسک کنونی در لهستان) کمک می‌کرد. او به‌جرم ایفای نقش به‌عنوان «عنصر معنوی در قتل» ۱۰ هزار و ۵۰۵ نفر و هم‌چنین ایفای نقش به‌عنوان «عنصر معنوی در تجری به قتل» پنج نفر دیگر محکوم شد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/884607b1-b04f-45e6-9e43-8e99f18f9e67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات