728 x 90

دادستان دادگاه بین‌المللی آبان خطاب به سخنگوی وزارت خارجه رژیم: دولت انگلستان صلاحیت دخالت یا متوقف کردن روند دادگاه را ندارد

دادگاه بین‌المللی آبان
دادگاه بین‌المللی آبان

حمید صبی، دادستان «دادگاه بین‌المللی مردمی آبان»، در واکنش به اعتراض خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم به برگزاری این دادگاه در بیانیه‌ای گفت: این دادگاه، به هیچ دولتی وابسته نیست، و یک دادگاه مستقل، غیردولتی و بین‌المللی مردمی است و هیچ دولتی، از جمله دولت انگلستان صلاحیت دخالت یا متوقف کردن روند این دادگاه را ندارد.

 

این بیانیه که روز دو‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه منتشر شده، می‌افزاید: «این دادگاه مردمی در پی مطالبات خانواده‌های جان‌باختگان جنایات رژیم ایران در آبان ۹۸ تشکیل شده است و به مردم ایران و به‌خصوص به مادران و پدران داغدار که عزیزان‌شان را در این اعتراضات از دست دادند تعلق دارد؛ بنابراین دادگاه در خدمت مردم ایران است و نه علیه آنان».

درپی برگزاری جلسات دادگاه بین‌المللی مردمی آبان در لندن به‌منظور دادرسی کشتارهای معترضان از سوی مأموران رژیم ایران در آبان ۹۸، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی، روز دوشنبه گفت: جمهوری اسلامی در این باره به لندن «اعتراضات جدی کرده است».

بیانیه دادستانی دادگاه مردمی آبان در ادامه می‌گوید: «قوانین کشور انگلستان و موازین حقوق‌بشر، اصل آزادی تشکل و آزادی بیان را برای همگان به‌رسمیت شناخته است و هیچ دولتی، از جمله دولت انگلستان اجازه جلوگیری از جلسات دادگاه بین‌المللی مردمی آبان را ندارد: به همین دلیل مکاتبات رژیم ایران با دولت انگلستان و خواست توقف فعالیت‌های این دادگاه وجاهت قانونی ندارد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a98f4fec-22ab-4b00-b2b1-ee5a60545f7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات