728 x 90

دادستان آمریکا توطئه ترور تحت هدایت رژیم ایران را اعلام می‌کند

دفتر دادستانی آمریکا
دفتر دادستانی آمریکا

به گزارش سایت وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۷بهمن؛ دادستان آمریکا اتهامات و دستگیری جدید در ارتباط با توطئه ترور تحت هدایت رژیم ایران را اعلام می‌کند.

دفتر دادستانی آمریکا - ناحیه جنوبی نیویورک: اعضای گروه جرایم سازمان‌یافته از اروپای شرقی ظاهراً قتل یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار را که علناً با دولت ایران مخالفت کرده است، در شهر نیویورک برنامه‌ریزی کرده بودند.

دامیان ویلیامز، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، لیزا موناکو، معاون دادستان کل ایالات متحده، کریستوفر رأی، مدیر دفتر تحقیقات فدرال (FBI)، متیو اولسن، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی، و مایکل دریسکول، دستیار مدیر مسئول دفتر منطقه‌ای FBI در نیویورک، از اتهامات قتل برای دریافت پول و پولشویی علیه رفعت امیروف، که به اسامی زیر نیز شناخته می‌شود، «فرخالدین میرزویف»، ... . پولاند عمروف و خالد مهدیف و هم‌چنین اتهامات سلاح گرم علیه مهدیف رونمایی کردند. این اتهامات در یک کیفرخواست جایگزین شده که امروز در دادگاه فدرال منهتن رونمایی شد، وجود دارد.

این پرونده نزد قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، کالین مک ماهون در انتظار بررسی است. امیروف در ۲۶ژانویه ۲۰۲۳ در ناحیه جنوبی نیویورک بازداشت شد و امروز به اتهامات موجود در کیفرخواست جایگزین شده توسط قاضی سارا کیو محاکمه خواهد شد.

مهدیف در ۲۹ژوئیه ۲۰۲۲ به اتهامات موجود در یک شکایت جنایی پایه‌یی دستگیر شد و در تاریخ ۳۱ژانویه ۲۰۲۳ در ساعت ۴ بعدازظهر به اتهامات موجود در کیفرخواست جایگزین شده در برابر قاضی مک ماهون محاکمه خواهد شد. عمروف در ۴ژانویه ۲۰۲۳ در جمهوری چک دستگیر شد و ایالات متحده درخواست استرداد او را به اتهامات موجود در کیفرخواست جایگزین شده خواهد کرد.

دامیان ویلیامز، دادستان آمریکا، گفت: «همان‌طور که گفته شد، متهمان اعضای یک گروه جنایتکار سازمان‌یافته هستند که برای ترور یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار در شهر نیویورک، شهروندی که از استبداد و نادیده گرفتن حقوق‌بشر توسط رژیم انتقاد کرده است، استخدام شده‌اند. این دومین بار در دو سال گذشته است که این دفتر و شرکای ما در FBI از توطئه‌هایی که از داخل ایران سرچشمه می‌گیرد برای ربودن یا کشتن این قربانی به جرم «جنایت» استفاده از حق آزادی بیان، افکار سیاسی مستقل، دفاع از حقوق ستمدیدگان و محرومان در داخل ایران جلوگیری می‌کنند. به لطف تلاش‌های فوق‌العاده دادستانهای حرفه‌یی و مأموران FBI که تحقیقات را رهبری می‌کردند، این توطئه جدید برای ساکت کردن قربانی مختل شده و متهمان در دادگاه آمریکایی با عدالت روبه‌رو خواهند شد.

مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا، گفت: «قربانی در این پرونده به‌دلیل استفاده از حقوقی که هر شهروند آمریکایی مستحق آن است، مورد هدف قرار گرفت. قربانی نقض حقوق‌بشر توسط دولت ایران؛ رفتار تبعیض‌آمیز با زنان؛ سرکوب مشارکت و بیان دموکراتیک؛ و استفاده از حبس خودسرانه، شکنجه و اعدام را افشا کرد. وزارت دادگستری تلاش‌های یک رژیم استبدادی برای ضربه زدن به آن حفاظت ها و حاکمیت قانون را که دموکراسی ما بر آن بنا شده است، تحمل نخواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5fe06b9d-c5f1-440f-b04f-22b715050763"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات